Henkilökohtainen budjetointi
Asiakaslähtöinen järjestämistapa tarkoittaa henkilökohtaisen budjetoinnin tavoitteiden saavuttamista ja toteuttamista nykyisten järjestämistapojen puitteissa.
Eksoten (Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri) vammaispalvelujen henkilökohtaisen budjetoinnin (HB) palveluprosessin kuvaus.
Palveluprosessissa kuvataan asiakkaan palvelupolkua, kun palveluiden järjestämistapana on henkilökohtainen budjetointi.
Elämänsuunnittelun kortit toimivat työkaluna omannäköisen elämän suunnittelussa. Korttipakkojen aihealueet kattavat laajasti elämän eri osa-alueita tunnustaen mahdollisen tuen tarpeen.
Alueellinen asiakaskehittäjäryhmä-toiminta vastaa organisaation tarpeeseen saada palveluiden käyttäjien näkökulmia palveluiden muotoiluun ja kehittämiseen laajaltakin maantieteelliseltä alueelta.
Riippumattoman tuen malli on kanssakulkijuuden malli, joka vastaa ihmisen tarpeeseen muutokselle.
Tukirinki (circle of support) on keino tuetun päätöksenteon järjestämiseen vaikeimmin kehitysvammaisille ja muille paljon tukea tarvitseville vammaisille henkilöille.
Henkilökohtaisen budjetoinnin mallin kehittämistä vammaispalveluihin Pirkanmaalla osana valtakunnallista HB-hanketta. Tavoitteena oli vahvistaa vammaisten henkilöiden itsemääräämisoikeutta, osallis
Henkilökohtaisen budjetoinnin toimintamalli.
Sopivan tuen toimintamalli tarkoittaa sellaista vammaispalvelujen järjestämisen tapaa, jossa asiakas on itse keskiössä, mukana sunnittelemassa ja toteuttamassa tarvitsemiaan palveluja ja tuen tarpe