Lähitorin etätapaaminen ( RRP, P4, I1)
Etätapaamisena järjestettävä lähitorin ohjausaika mahdollistaa asiakkaan ja/tai läheisen osallistumisen paikasta riipumatta.
Pirkanmaan hyvinvointialue on väestöpohjaltaan Suomen suurin ja sen piiriin kuuluu yli puoli miljoonaa asukasta. Strateginen tavoite on tarjota alueen asukkaille yhdenvertaiset, ennaltaehkäisevät ja vaikuttavat palvelut. Hyvinvointialue koostuu 23 erilaisesta ja monimuotoisesta kunnasta, joka haastaa palveluiden toteuttamista. Digitaalisten palveluiden tarjoaminen vaihtoehtona on keino toteuttaa monimuotoisempia ja saavutettavissa olevia palveluita asuinkunnasta riippumatta. Etätapaamiset ohjaustilanteissa mahdollistavat aiempaa enemmän myös omaisten ja läheisten mahdollisuudet osallistua mukaan ohjauksiin.
Pirkanmaan lähitorien palveluohjaus on tarkoitettu ikääntyneille ja vammaisille henkilöille kotona asumisen ja arjen tueksi. Ikääntyneiden ja vammaisten hyvinvointialueen palveluihin hakeudutaan palveluohjauksen kautta, jossa asiakkaan kanssa tehdään alkuarviointi, jossa selvitetään tilannetta, tarpeita ja voimavaroja kokonaisvaltaisesti. Tavoitteena on löytää sopivia ratkaisuja arkesi tueksi. Usein asiakkaat toivovat läheistensä olevan mukana tai läheiset itse ovat aktiivisia palvelujen tarjonnan selvittämisen suhteen. Nykyisin perheet ja läheiset voivat asua kaukana toisistaan tai lähipalvelut ovat vaikeammin saavutettavissa. Etätapaamisena tarjottava palveluohjaus mahdollistaa laajemmat osallistumisen mahdollisuudet erilaisista lähtökohdista käsin.
Toteutuneiden etätapaamisten lukumäärät.
Usein asiakkaat toivovat läheistensä olevan mukana palveluohjauksessa tai läheiset itse ovat aktiivisia palvelujen tarjonnan selvittämisen suhteen. Nykyisin perheet ja läheiset voivat asua kaukana toisistaan tai lähipalvelut ovat vaikeammin saavutettavissa. Etätapaamisena tarjottava palveluohjaus mahdollistaa laajemmat osallistumisen mahdollisuudet erilaisista lähtökohdista käsin.