Omaolo Muu yhteydenotto-lomakkeen käyttö Kymenlaakson hyvinvointialueella (RRP, P4, I1)
Omaolon Muu yhteydenotto-lomakkeen kautta asukas voi ottaa suoraan yhteyttä ammattilaiseen kahdesta asioinnista - Muu kiireetön terveysasia sekä väkivalta tai kaltoinkohtelu. Asioinnin muista aiheista on linkkiohjaus aiheen verkkosivuille.
Omaolon Muu yhteydenotto-lomake vastaa asukkaan neuvontaa ja ohjausta vaativan asian hoitamisen tarpeeseen. Muu kiireetön terveysasia-asioinnin avulla voi tarkentaa mm. hoito-ohjeita tai kysyä laboratoriokokeiden tuloksia. Väkivalta tai kaltoinkohtelu-asioinnin avulla pyritään luomaan matalan kynnyksen yhteydenottokanava jos asukas joutuu itse väkivallan kohteeksi tai havaitsee jonkun muun joutuvan väkivallan tai kaltoinkohtelun kohteeksi. Asioinnit käsittelee keskitetty asiakasohjaus. Muu yhteydenotto-lomakkeen asioinnit ovat kiireetöntä asiointia ja palvelulupauksena näissä on 3 arkipäivän kuluessa.
Kohderyhmänä on terveydenhuoltopalveluja käyttävät asukkaat. Palvelussa voi asioida alle 15v huollettavan puolesta. Säännöllinen viestintä, jotta asukkaat löytävät palvelun. Asukas voi laittaa ammattilaiselle vapaamuotoisen viestin. Ammattilainen voi viestitellä asukkaan kanssa Omaolossa. Muu yhteydenotto-lomakkeella voi kysyä esimerkiksi laboratoriotuloksia tai tarkentaa hoito-ohjeita. Viestin lähettäminen ammattilaiselle vaatii vahvan tunnistautumisen.