Rakkauden taidetta – tunteen kautta Tuusula tunnetuksi
Tuusulan 2018 uudistetun Elämisen taidetta -brändin tunnettuutta halutaan kasvattaa vuonna 2021 teemalla Rakkauden taidetta. Vuoden päätekona oli Unelmien yö -tempaus. Kampanja sai tuhannet ihmiset ympäri suomen avaamaan sydämensä ja tavoitti orgaanisesti miljoonia silmäpareja.
Tuusulan kunnalla on monia valttikortteja käsissään – mm. sijainti pääkaupunkiseudulla, asumisen hintataso ja pitkä kulttuurihistoria. Ainut isompi ongelma on tunnettuus – liian harva osaa sijoittaa kuntaa kartalle ja monella ei ole kunnasta selkeää mielikuvaa. Tuusula mielletään osaksi pääkaupunkiseutua, mutta sen uniikkeja vetovoimatekijöitä ei tunneta.
Tunnettuus- ja mielikuvahaasteesen lähdettiin hakemaan muutosta jo kunnan brändiä uudistettaessa vuonna 2018. Tällöin suunniteltu Tuusulan Elämisen taidetta -lupaus asemoi kunnan kulttuurin kautta paikaksi, jossa jokainen voi rakentaa itselleen omanlaisensa elämänpolun.
Vuonna 2021 tätä lupausta lähdettiin buustaamaa Rakkauden taidetta -teemavuoden kautta, joka jatkoi uudella oivaltavalla kulmalla vuoden 2018 brändityötä. Tavoitteena oli nostaa Tuusula kansakunnan huulille bränditekojen kautta - harvalla kunnalla kun on varaa ostaa tietään ihmisten mieliin perinteisen mainonnan keinoin. Uskoimme siihen, että jahka kunnan tunnettuus nousee, pääsisi se muuttajien harkintaryhmässä ohi pahimpien kilpailijoidensa.