Osallistu Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun
Onko kunnassasi toteutettu markkinoinnilla tai tehokkaalla viestinnällä kampanjaa tai käytäntöä, jolle haluaisit näkyvyyttä laajemmin? Osallistu siinä tapauksessa vuoden 2022 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun!
Kuva
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestetään nyt 17. kerran kaikille kuntataustaisille organisaatioille. Kilpailuun on osallistunut vuosien varrella jo noin 700 markkinointiprosessia tai ‑kampanjaa mm. elinkeino-, matkailu- ja asukasmarkkinoinnin sekä henkilöstöviestinnän alueilta.
Tavoitteena on korostaa markkinoinnin merkitystä alueen elinvoiman ja kehityksen tukena sekä tarjota innovatiivisia ja hyödyllisiä ideoita ja malleja hyödynnettäväksi koko kuntakentälle.
Mistä kilpaillaan?
Onko kunnassasi toteutettu markkinoinnilla tai tehokkaalla viestinnällä kampanja tai käytäntö, jolle haluaisit näkyvyyttä laajemmin kuntakentällä? Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu kokoaa vuosittain Suomen kuntien ja seutujen markkinoinnin tekijät oppimaan hyvistä käytännöistä kilpailuun osallistuvien töiden avulla. Tämän kilpailun hyväksi koetut käytännöt ovat vapaasti hyödynnettävissä kuntien markkinoinnissa ja viestinnässä.
Järjestäjinä toimivat Suomen Kuntaliitto ry, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry ja Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kilpailun yhteistyöyritykset Sanoma ja Miltton mahdollistavat kampanjapalkinnot.
Kilpailuaika on 1.-18.3.2022
Kilpailu avataan 1.3.2022 ja ilmoittautuminen päättyy 18.3.2022. Materiaalien viimeinen jättöpäivä on 13.4.2022.
Osallistu kilpailuun vuoden 2021 aikana toteuttamallasi markkinointi- tai viestintäkampanjalla.
Kilpailuun ilmoittautuminen, osallistuminen ja säännöt
- Kilpailuun osallistutaan rekisteröitymällä Innokylään.
- Rekisteröitymisen jälkeen tutustu kilpailun päämääriin, tavoitteisiin, ohjeisiin ja sääntöihin. Löydät ne täältä.
- Luo Innokylässä uusi toimintamalli (=kilpailulomake) kohdasta ”Aloita uuden toimintamallin kehittäminen". (Huom! tulee olla rekisteröitynyt/kirjautunut palveluun). Lomakkeen täyttöohjeet löydät täältä.
- Lomakkeessa on useita kohtia, joihin sinun ei tarvitse vastata. Lue ohjeista, mitkä kohdat ovat pakollisia ja mitä sisältöä tuomaristo käyttää arvioinnissaan.
- Uuden toimintamallin luomisen jälkeen sinun pitää vielä ilmoittautua kilpailuun webropol-verkkolomakkeella.
- Jokainen kilpailuun ilmoitettu työ saa tuomaristolta kirjallisen palautteen. Tuomaristo pyytää kiinnittämään erityistä huomiota työn tavoitteiden asettamiseen, tulosten mittaamiseen, budjetin suhdetta toteutuneisiin tavoitteisiin sekä dokumentointiin. Kampanjoinnin riittävä dokumentointi edesauttaa tuomariston arviointityötä.
Halutessasi voit osallistua Innokylän verkkoklinikoihin. Innokylän ABC-koulutuksessa opit perustaidot Innokylän verkkopalvelussa työskentelystä.
Shortlistalle valitut työt julkaistaan 7.6.2022 ja voittajat selviävät 14.9.2022 Kuntamarkkinat-tapahtumassa.
Lisätietoja:
Kilpailusta ja sen sisällöstä Eija Rautiainen, eija.rautiainen[at]kuntaliitto.fi
Innokylä.fi käytöstä Eero Ylinentalo, eero.ylinentalo[at]kuntaliitto.fi
Aiheesta lisää Kuntaliiton verkkopalvelussa
- Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailutöistä tuomaristo valitsi 13 parasta shortlistalle
Shortlista ja tiedote vuoden 2021 kilpailusta julkaistu 1.6.2021 - Pitkäjänteinen ja systemaattinen markkinointityö toi Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa kullan Iisalmeen
Tiedote 2021 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun palkituista julkaistu 15.9.2021
Tarkempaa lisätietoa kilpailusta ja aiempien vuosien finalisteista kerrotaan Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun verkkosivulla.