Ohje Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun toimintamallilomakkeen (=kilpailulomake) täyttämiseen.
Avaa tekstimuodossa lyhyesti ja napakasti kampanjan
- tavoitteet
- toteutus
- tulokset
- budjetti
Täytä tämän jälkeen perustietoihin muut tähdellä merkityt kohdat, tallenna ja siirry Kehittämisen polku lomakkeelle. Tallentamisen jälkeen ilmoittaudu Webropol-lomakkeella kilpailuun.
Toimintamallin nimi
Avaa tekstimuodossa lyhyesti ja napakasti kampanjan
- tavoitteet
- toteutus
- tulokset
- budjetti
Täytä tämän jälkeen perustietoihin muut tähdellä merkityt kohdat, tallenna ja siirry Kehittämisen polku lomakkeelle. Tallentamisen jälkeen ilmoittaudu Webropol-lomakkeella kilpailuun.
Kuntamarkkinoinnin sm-kilpailu 2022: tavoitteena on löytää ratkaisuja koko kentänkentän hyödynnettäväksi. Kuvaa tähän malli siten, että samankaltaista kampanjaa suunnitteleva kunta voi hyödyntää jo hyväksi kokemaanne kampanjaa.
Avaa tavoitteet sekä mittaaminen ja tulokset kohdat mahdollisimman tarkasti tekstimuotoon. Kirjoittaessa ajattele, että tuomari ei ole aikaisemmin tutustunut lainkaan kampanjaasi ja nyt haluat vakuuttaa hänet esittämällä kampanjan tavoitteiden ja tulosten toteutumista sekä miten tähän pisteeseen on tultu.
Lomakkeella on kaksi pakollista kysymystä toimintaympäristöön liittyvä ja kohderyhmä ja asiakasymmärrys. Näiden kahden kohdan kirjausten ja liitteiden perusteella tuomaristo tekee arvioinnit.
Tavoite
- lähtötilanne
- linkitys strategiaan
- tavoite mitattavana suureena. Mittavia asioita esim. tunnettuuden kasvattaminen, palautteiden tai kävijöiden määrä, tonttimyynnin kasvu, tutkimustulokset jne.
- jatkuvuus. Mahdollinen suunnitelma jatkotoimenpiteistä
- budjetti. Kerro myös rahoitusrakenne
Mittaaminen ja tulokset
- tulosten mittaaminen. Mitkä mittarit olivat käytössä.
- konkreettiset tulokset
- loppuarviointi asetettujen tavoitteiden ja tulosten välillä
- vaikuttavuus
Kirjaa tähän
- kilpailutyön perusidea ja kärkiviestit
- kohderyhmä. Jos kohderyhmän valinnassa käytettiin asiakasymmärryksen keräämisestä syntynyttä tulosta. Mikä oli keräystapa.
- keskeiset markkinointi- ja viestintätoimenpiteet (esimerkiksi mediamainonta, suoramarkkinointi, verkkosivustot, sosiaalinen media, suhdetoiminta, messut tms.)
- käytetyt markkinointikanavat.
Kirjaa tähän asioita, joita itse ajattelisit arvostavasi taustatiedoksi uutta kampanjaa suunnitellessasi.
Kirjaa tähän tuloksia muutoksista ja haasteita, joita kohtasitte kampanjan edetessä.