Ohje Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun toimintamallilomakkeen (=kilpailulomake) täyttämiseen

Avaa tekstimuodossa lyhyesti ja napakasti kampanjan

  1. tavoitteet 
  2. toteutus
  3. tulokset
  4. budjetti

Täytä tämän jälkeen perustietoihin muut tähdellä merkityt kohdat, tallenna ja siirry Kehittämisen polku lomakkeelle. Tallentamisen jälkeen ilmoittaudu Webropol-lomakkeella kilpailuun.

icon/chevron-down Created with Sketch. Perustiedot

Toimintamallin nimi
Ohje Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun toimintamallilomakkeen (=kilpailulomake) täyttämiseen
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Avaa tekstimuodossa lyhyesti ja napakasti kampanjan

  1. tavoitteet 
  2. toteutus
  3. tulokset
  4. budjetti

Täytä tämän jälkeen perustietoihin muut tähdellä merkityt kohdat, tallenna ja siirry Kehittämisen polku lomakkeelle. Tallentamisen jälkeen ilmoittaudu Webropol-lomakkeella kilpailuun.

Toteutuspaikka
Suomi
Paikkakunta tai maakunta
Valtakunnallinen
Toimintamallin rahoittaja
Ei erillisrahoitusta
Tietoa muualla

Tekijä

Eija Rautiainen

Luotu

05.02.2021

Viimeksi muokattu

15.04.2021
Ratkaisun perusidea **

Kilpailun tavoitteena on löytää ratkaisuja koko kentänkentän hyödynnettäväksi. Kuvaa tähän malli siten, että samankaltaista kampanjaa suunnitteleva kunta voi hyödyntää jo hyväksi kokemaanne kampanjaa.

Toimintaympäristö **

Avaa alla mainitut kohdat mahdollisimman tarkasti tekstimuotoon. Kirjoittaessa ajattele, että tuomari ei ole aikaisemmin tutustunut lainkaan kampanjaasi ja nyt haluat vakuuttaa hänet esittämällä kampanjan tavoitteiden ja tulosten toteutumista sekä miten tähän pisteeseen on tultu.
Lomakkeella on kaksi pakollista kysymystä toimintaympäristöön liittyvä ja kohderyhmä ja asiakasymmärrys. Näiden kahden kohdan kirjausten ja liitteiden perusteella tuomaristo tekee arvioinnit.

Tavoite

  • lähtötilanne
  • linkitys strategiaan
  • tavoite mitattavana suureena. Mittavia asioita esim. tunnettuuden kasvattaminen, palautteiden tai kävijöiden määrä, tonttimyynnin kasvu, tutkimustulokset jne.
  • jatkuvuus. Mahdollinen suunnitelmaa jatkotoimenpiteistä
  • budjetti. Kerro myös rahoitusrakenne

Mittaaminen ja tulokset

  • tulosten mittaaminen. Mitkä mittarit olivat käytössä.
  • konkreettiset tulokset
  • loppuarviointi asetettujen tavoitteiden ja tulosten välillä
  • vaikuttavuus

 

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys **

Kirjaa tähän

  • kilpailutyön perusidea ja kärkiviestit
  • kohderyhmä. Jos kohderyhmän valinnassa käytettiin asiakasymmärryksen keräämisestä syntynyttä tulosta. Mikä oli keräystapa
  • keskeiset markkinointi- ja viestintätoimenpiteet (esimerkiksimediamainonta, suoramarkkinointi, verkkosivustot, sosiaalinen media, suhdetoiminta, messut tms.)
  • käytetyt markkinointikanavat.
Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot **

Kirjaa tähän asioita, joita itse ajattelisit arvostavasi taustatiedoksi uutta kampanjaa suunnitellessasi.

Arvioinnin tulokset tiivistettynä **

Kirjaa tähän tuloksia muutoksista ja haasteita, joita kohtasitte kampanjan edetessä.

Vinkit toimintamallin soveltajille **

Ole rohkea ja avaa tähän sudenkuopat!

Kansikuva
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tunnus

Kehittämisen vaihe

icon/launch Created with Sketch. Valmis

Aihealueet

Viestintä Markkinointi

Ilmiöt

Ei liity ilmiöön

Kohderyhmä

Koko väestö