Prosessien kehittäminen
Prosessien kehittäminen
Luodaan vuosikello tiimin työn tueksi. Kirjataan vuosikelloon keskeiset tapahtumat, mm. kehittämispäivät, kehityskeskustelut ja tiimin työhyvinvointikyselyiden toteutus.
Kehitetään monipaikkaisen tiimin toimintatapoja ja selkeytetään tapaamiskäytäntöjä niin, että ne tukevat työhyvinvointia ja työn tekemistä sekä yksin että tiiminä.
Toimintamallissa luotiin perhetuen tiimin käyttöön tiivis työhyvinvointikysely, jolla avulla saadaan tietoa tiimin työhyvinvoinnin tilasta.
Integraation nykytilan kartoituksen pohjalta laadittiin tiekartta konkreettisista toimenpiteistä.
Työhyvinvointi kyselyssä tullut ilmi, ettei henkilökunta koe suoriutuvansa hyvin työstään.
Työyhteisön kuormittuvuutta lisäsi vastuualueiden epätasainen jakautuminen. Tarve selvittää ja päivittää eri vastuualueet.
Parisuhdeteeman käsittelyyn asiakastyössä luotu Parisuhde puheeksi -opas ammattilaisille, missä hyödynnetään Nuorten rakkausvinkit vanhemmille -korttia.
Sosiaali- ja terveyspalveluiden digikäsitteistö on kirjavaa. Se hankaloittaa kokonaisuuden ymmärtämistä ja hahmottamista niin ammattilaisen kuin asiakkaan näkökulmasta.
Kyseessä on keskitetty suostumusten hallinnointi ja tarkastelu, jotta sote ammattilainen ja asiakas itse, voi vaivatta tarkastaa annetut suostumukset ja asiakas voi myös koska tahansa muokata niitä
Ideana on tehdä pieniä, jatkuvia parannuksia työyhteisön arkeen.