Prosessien kehittäminen
Yhtenäistetään entiset kuntakohtaiset palvelujonot koko alueen yhteiseen jonoon. Kirjautuneille asiakaskäyttäjille on oma jono ja kirjautuneille ammattilaiskäyttäjille omansa.
Palvelupyyntölomake on otettu käyttöön koko Pirkanmaan hyvinvointialueella osana ohjautusprosessia päihde- ja mielenterveyskuntoutujien asumispalveluihin.
Pohjois-Savon hyvinvointialueen chat-palvelun käyttöönottomalli. Mallissa on kuvattu chat-palvelun prosessi vaiheittain ja siihen kuuluvat toiminnot.
Yhteisökeskus on julkisten sosiaalipalvelujen, 3.sektorin, kunnan ja alueen asukkaiden yhteistoimijuutta ja yhteiskehittämistä tukeva, kehittävä ja toteuttava matalan kynnyksen toimintapaikka, joll
Yhteisöneuvonta on yhteisösosiaalityön matalan kynnyksen työmuoto, jota on kehitetty Tampereella ja Pirkanmaaalla yhteistyössä 3. sektorin (järjestöjen, yhdistysten) kanssa jo vuodesta 2017.
Ikääntyneiden palveluiden tuottavuutta ja vaikuttavuutta parannetaan kymmenen kehittämisprojektin avulla.
Toimintamallissa kuvataan yhtenäinen malli digitaalisten hoito- ja palvelupolkujen suunnitteluun ja käyttöönottoon Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueella.
Tavoitteena luoda selkeä hoitopolku autisminkirjon asiakkaille.
Liikkuvassa palvelussa tarjotaan ennaltaehkäisevää neuvontaa, ohjausta ja tukea erityisesti sellaisille ikääntyneille, jotka eivät vielä ole palveluiden piirissä.
Digitaalisen palvelutarpeen arvioinnin toimintamalli, jossa vammaispalvelujen palvelutarpeen arviointi –asiakirja täytetään sähköisesti ja asiakkaalla/puolesta-asioijalla on pääsy asiakirjaan, jota