Apu-Nappi on Lapsiperheiden palveluohjauksen matalan kynnyksen sähköinen yhteydenottokanava. Apu-nappi on käytössä 24/7 Soiten internet-sivuilla. Viestiin vastataan 1-3 arkipäivän kuluessa.

Toimintaympäristö

Apu-nappi on sähköinen yhteydenottokanava joka palvelee kaikkia hyvinvointialueen lapsiperheitä ja ammattilaisia 24/7. Apu-nappi luo helpon ja nopean yhteydenotto mahdollisuuden lapsiperheiden palveluohjaukseen.

Lähtötilanne ja strategiset liittymäkohdat

Apu-nappi on osa lapsiperheiden palveluohjausta ja se mahdollistaa sähköisen yhteydenoton jota ei ole sidottu aikaan tai paikkaan. Apu-napilla mahdollistetaan perhekeskuspalveluiden ja lapsiperheiden palvelumallin saavuttaminen nopeasti ja helposti. Apu-napin kautta lapsiperheet ja ammattilaiset saavat ohjausta ja neuvontaa lasten ja nuorten sekä perheiden haasteisiin. Apu-napin kautta on mahdollista ohjautua perhekeskuspalveluihin asiakkaaksi. 

Kehitystyön lähtökohtana olevat tarpeet

Apu-nappi palvelee asiakasta ja ammattilaisia. Apu-napin avulla yhteydenotto on nopeaa ja helppoa. Ennaltaehkäisevä matalankynnyksen palvelu joka on helposti saavutettavissa. 

Tavoiteltu muutos

Oikea-aikainen ja oikeanlainen apu lapsiperheille.