Asiakkuudenhallinta ja toiminnanohjausjärjestelmä osana yhteistä tilannekeskusta
Toimintamalli tukee Siun Soten yhteistä Tilannekeskusta tarvittavan tilannekuvan ja tilannetiedon tuottamisessa. Tilanteiden koordinoinnissa, ohjaamisessa ja raportoinnin sekä johtamisen tukena.
Palveluverkko-työn tarkoituksena on palvelutuotannon laadun parantaminen ja tehostaminen moniammatillisen työn, koordinoinnin ja palveluiden integroinnin avulla. Tavoitteena oikea aikaiset ja oikein kohdennetut asiakaslähtöiset palvelut koko hyvinvointialueen asiakkaille. Ikäihmisten kasvava määrä ja työntekijöiden vaikea saatavuus vaatii tietojärjestelmien jatkuvaa kehittämistä ja ketterää käyttöönottoa. Lakisääteisten palveluiden toteuttaminen ja aikatauluissa pysymisen varmistaminen on myös olennainen osa digitaalisten välineiden kehittämistä.
Asiakkuudenhallinta ja toiminnanohjausjärjestelmällä saadaan yhtenevät ja tasalaatuiset asiakasprosessit koko hyvinvointialueelle. Kohderyhmänä ovat asiakkaat sekä ammattilaiset. Järjestelmä mahdollistaa nopean ja ajantasaisen tilannekuvan asiakkaan palveluiden tarpeista. Lisäksi asiakkaan eheä palveluketju toteutuu välittämättä erilaisista asiakastietojärjestelmistä.