Digitaalisten palvelujen kuntakierros, Pirkanmaan Hyvinvointialue (RRP, Pilari 4, I1)
Digitaalisten palvelujen kuntakierroksella Pirkanmaan Hyvinvointialueen ammattilaiset osallistuivat kuntien erilaisiin tapahtumiin, antaen asukkaille mahdollisuuden kysyä ja saada lisätietoa digitaalisista palveluista.
Toimintamallin nimi
Digitaalisten palvelujen kuntakierroksella Pirkanmaan Hyvinvointialueen ammattilaiset osallistuivat kuntien erilaisiin tapahtumiin, antaen asukkaille mahdollisuuden kysyä ja saada lisätietoa digitaalisista palveluista.
Digitaalisten palvelujen kuntakierroksella hyvinvointialueen ammattilaiset osallistuivat kuntien ja järjestöjen tapahtumiin. Tapahtumissa tuotiin asukkaille tietoa ja keskustelumahdollisuuksia liittyen Pirkanmaan Hyvinvointialueen digitaalisiin palveluihin.
Digitaaliset palvelut ovat yleistyneet sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä. Tietoa palveluista on tuotava esille monipuolisesti eri asukasryhmille digiosallisuuden ja digiesteettömyyden lisäämiseksi sekä vahvistamiseksi. Kuntakierroksella asukkaat pääsevät keskustelemaan digipalveluista työntekijän kanssa, jolloin digipalveluista tulee helpommin lähestyttäviä.
Asiakkaat pääsivät keskustelemaan ja kysymään digipalveluista kuntakierroksella. Lisäksi he antoivat palautetta ja heidän palautettaan vietiin eteenpäin.
Kuntien ja järjestöjen kanssa viestiminen sekä sopivasta tapahtumasta sopiminen oli yhden henkilön vastuulla. Tapahtumiin osallistuivat useat henkilöt tiimistä. Kuntakierrosta ei ole tarkoitus vakiinnuttaa arjen toimintaan, vaan toteuttaa tietyn ajanjakson aikana.
Kuntakierros toteutettiin 15 kunnassa Pirkanmaan hyvinvointialueella vuoden 2024 aikana. Tapahtumat järjestettiin paikasta riippuen kuntien ja järjestöjen kanssa yhteistyössä. Kierroksella tavoitettiin monia asukkaita eri kunnissa ja asukkaat saivat lisää tietoa sekä tukea palvelujen käyttöönottoon.