Digitaaliset palvelut
Toimintamalli ryhmäajanvarausten luomisesta vahvasti tunnistautumista vaativaan palveluun.
Toimintamallin avulla kuvataan pääkäyttäjyyden merkitystä digipalveluiden kehittämisessä sekä ylläpitämisessä.
Etäkotikuntoutuksen hallitun käyttöönoton toimintamallissa kuvataan videopuhelulaitteiden kustannusvaikuttavuutta, asiakaskokemusta ja ammattilaisten arvioita palvelusta kotikuntoutuksen käytössä.
Pirkanmaan hyvinvointialueella toimitaan perusterveydenhuollossa toimitaan kolmen eri potilastietojärjestelmän digitaalisen ajanvarauksen kanssa.
Tarkoituksena on edesauttaa hoitoprosessin sujuvuutta ja tarjota potilaalle ymmärrettävää ja oikea-aikaista tietoa hoidosta. Ammattilaisnäkymä on suunniteltu hoidon koordinointiin ja ohjaukseen.
Hyvinvointialueen uudistuneeseen intranettiin on rakennettu ammattilaisen digityöpöytä -osio, joka kokoaa samaan paikkaan ammattilaisen arjen työn kannalta hyödyllistä tietoa.
Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella on otettu käyttöön digitaalinen ajanvaraus työikäisten palveluissa.
Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella on otettu käyttöön lasten suun terveyden määräaikaistarkastuksiin digitaalinen ajanvaraus.
Pre diabeteksen riskissä olevat tunnistetaan ja ohjataan palveluiden piiriin.
Etelä-Pohjanmaalla on käytössä yhteinen etävastaanottojärjestelmä sosiaali- ja terveyspalveluissa. Etäyhteyden avulla asukas voi asioida etävastaanotolla ja -ryhmäetävastaanotolla.