Koulutettu Helper-vapaaehtoistyöntekijä toimii maahanmuuttajan tukihenkilönä työhön ja koulutukseen hakeutumisessa sekä tukee suomen kielen oppimista ohjattavan arkiympäristöissä ja lähiyhteisöissä
Kehitetään ammattilaisille ja asiakkaille suunnattua digitukea. Digituen eri menetelmiä on pilotoitu ja hyvinvointialueen tahtotilaa on kartoitettu.
Kehitetään toimintamalli asiakaskokemuksen systemaattiseen keräämiseen uuden asiakaspalautejärjestelmän avulla.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella on otettu käyttöön sähköiset Omaolon palveluarviot.
Asiakkaan diabeteshoitotarvikkeiden tilauksen sujuvoittaminen automatiikkaa ja ohjelmistorobotiikkaa hyödyntämällä.
Fysioterapian suoravastaanottotoiminta tarjotaan lähivastaanottojen lisäksi etävastaanottoina. Etäsuoravastaanottoja tarjotaan koko hyvinvointialueelle.
Avoimet yleisötilaisuudet kaikissa Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen kunnissa.
Asiakas voi jatkossa seurata maksukattokertymää omatoimisesti Pirkanmaan hyvinvointialueen OmaPirha -palveluportaalista.
Toimintamalli linkittyy sekä hankkeen alaiseen Omaolon jatkokehityksen viestintään, että Terveysasemien ja sisätautien poliklinikan viestinnän uudelleen järjestäytymiseen.
Fysioterapeutin suoravastaanottotoimintaa kehitettiin alueellisesti osana asiakkaan hoitoon pääsyn tehostamista, yhdistämällä ohjautumiseen ja konsultaatioihin liittyviä käytäntöjä ja tiivistämällä