Etäpäivätoiminta on kuntouttavan päivätoiminnan toimintamallin periaatteilla tapahtuvaa videovälitteistä etäpalvelua asiakkaille teknologiaa hyödyntäen. Toiminnan tarkoitus on kannustaa asiakasta aktiivisuuteen oman hyvinvoinnin ylläpitäjänä.

Kehitystyön lähtökohtana olevat tarpeet

Miksi etäpäivätoiminta?

Ikääntyminen--> Asiakkaiden palvelutarpeen kasvu

Palvelurakenteen keventäminen--> Painopiste kotona asumisen tukemisessa

Tiukkeneva talous--> Uusien toimintatapojen  kehittäminen

Kokeilun tavoitteet

Toiminnan tarkoitus on kannustaa asiakasta aktiivisuuteen oman hyvinvoinnin ylläpitäjänä

Keskeisiksi asiakasryhmiksi tunnistettiin: 

•kuntoutumis- ja arviointijakson asiakkaat

•muistikuntoutujat

•yksinäiset

•henkilöt, joiden fyysiset rajoitteet estävät kodin ulkopuolisen toiminnan

•henkilöt, joilla on ravitsemuksellisia haasteita 

•omaishoidettavat