Yhteydenottokartoitus suun terveydenhuollon palveluissa, Pirkanmaan hyvinvointialue
Suun terveydenhuollon puhelinpalvelun kartoituksen tavoitteena oli selvittää, minkälaisissa syissä palveluun ollaan yhteydessä, ja minkälaista jatkohoidon tarvetta tästä seuraa.
Kyselytulosta hyödynnettiin myös digitaalisen chat tyyppisen yhteydenottokanavan palvelun kehittämiseksi suun terveydenhuollossa Pirkanmaan hyvinvointialueelle, ja havaitsemaan mahdollisia muita kehityskohteita yhteydenottoihin liittyen.
Digitaalisen yhteydenottokanavan työntekijät tulevat pääosin olemaan samoja kuin puhelinpalvelutyötä tekevät. Kartoitus mahdollisti palvelun suunnittelemisen palvelemaan mahdollisimman soveltuvin osin episodisia yhteydenottoja suun terveydenhuollossa, sekä ymmärtämään minkälaisia valmiuksiin palvelussa tulisi panostaa ja kuinka paljon resursseja palveluun tulisi osoittaa.