Asukkaiden digitukea yhteistyössä Pirkanmaan hyvinvointialueen ja yhteistyöorganisaatioiden kanssa (RRP2, I1, tp1)
Pirkanmaan hyvinvointialueen digituki viedään asukkaiden arjesta tuttuihin paikkoihin yhteistyössä kuntien, Kelan ja järjestöjen kanssa. Monitasoinen tuki vahvistaa digiosallisuutta ja palveluiden saatavuutta.
Pirkanmaa on maantieteellisesti laaja alue, jossa digitaaliset asiointikanavat mahdollistavat yhdenvertaisen asioinnin paikasta riippumatta. Tarjoamalla monen tasoista sote-digitukea erilaisiin tuentarpeisiin mahdollistetaan yhä useamman digiosallisuus, myös puolesta asioiden.
Pirkanmaan hyvinvointialueella asukkaan digituki on alusta asti haluttu viedä pirkanmaalaisille tuttuihin kohtaamispaikkoihin ja luonteviin asiointipisteisiin. Tähän toimintamalliin perustuen Pirkanmaan hyvinvointialueen digitukea annetaan paitsi hyvinvointialueen omien ammattilaisten myös laajan yhteistoimijaverkoston kuten kuntien, Kelan ja järjestöjen toimesta. Digitukea on tarjolla kaikissa Pirkanmaan kunnissa, kaikille asukkaille.
Laajan toimijaverkoston avulla asiakas saa tarvitsemansa digituen samasta paikasta, niin laitteen lainauksesta tai sen käytön ohjauksesta aina hyvinvointialueen digipalveluiden käyttämiseen. Myös pienemmät erityisryhmät, kuten näkövammaiset on pystytty huomioimaan tämän toimintamallin avulla.