Avoimen palautteen kanava Palautepalvelu
Palautepalvelu korvaa aiemmin Kymenlaakson hyvinvointialueella käytössä olleen Sotepalautteen. Asiakkaat voivat jättää halutessaan palautetta Kymenlaakson hyvinvointialueen verkkosivujen kautta: https://kymenhva.fi/anna-palautetta/
Kymenlaakson hyvinvointialueella haluamme antaa asiakkaillemme asiantuntevaa ja asiakaslähtöistä palvelua. On tärkeää, että saamme sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluista palautetta, jotta saamme ymmärryksen missä olemme onnistuneet ja missä meidän tulee kehittää toimintaamme.
Lähtötilanteessa Sotepalaute oli poistunut käytöstä ja tämän tilalla oli väliaikaisversio. Väliaikaisversion tilalle tarvittiin asiakaslähtöinen palautelomake, jonka avulla eri toimipisteet saavat kohdennettua palautetta asiakkailta. Väliaikaisversiossa asiakaspalautteet kulkivat Kirjaamon kautta. Palautteiden reittiä haluttiin suoraviivaistaa.
- Projektikoordinaattori
- Asiakaskokemuspäällikkö
- Asiakkuuspäälliköt
- Toimialojen edustus
- Asiakkaat
Asiakaspalautetiedon leviämistä mahdollisimman laajalle ja useaan yksikköön. Kerätty asiakaspalaute käsitellään ja kerättyä tietoa hyödynnetään aktiivisesti.
- Asiakaspalautteiden määrä - löytävätkö asiakkaat löytävät kanavan pariin
- Käsiteltyjen palautteiden määrä ja käsittelyaika- sujuuko palautteiden käsittely
- Häiriötilanteet ja ongelmat - toimiiko lomake teknisestä näkökulmasta
- Palvelulupauksessa pysyminen - 10 vuorokautta
- Kehitystyön aloittaminen
- Pilotti
- Jatkokehitystarpeiden määrittely
- Jatkokehitys
- Käyttöönotto
- Seuranta ja jatkuva kehitystyö (tarvittavat muutokset ketterästi)
- Laaja kohderyhmä - kaikki alueen asukkaat, sotepe-alan ammattilaiset
- Asiakkaita osallistettiin hyödyntämällä Prototyypit online-kehittäjäryhmää. Heiltä kerättiin palautetta eri alueilla käytössä olevista palautelomakkeista, lomake-ehdotuksista sekä markkinointimateriaalista.