Q-Flow tarjoaa laajan valikoiman työkaluja potilaan hoitopolun hallintaan.  Palvelu ohjaa sisäänkirjautumista vastaanotolle, seuraa tapahtumia koko hoitopolun ajan, aina potilaan uloskirjautumiseen saakka.

Toimintaympäristö

Digitaaliset terveydenhuollon ohjauksen ratkaisut

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

Asiakaspalvelun haasteena on palvelujen virtualisointi ja asiakaskokemusten optimointi. Q-Flow etäasiointi on laajasti käytössä terveydenhuollossa ja julkisissa laitoksissa. Palvelu on joukko ratkaisuja, jotka koskevat myyntiä, asiakaspalvelua ja hallinnon prosesseja.

Ratkaisun perusidea

Q-Flow tarjoaa laajan valikoiman työkaluja potilaan hoitopolun hallintaan. Se on digitaalinen terveyskeskus, jossa asiakkaan hoitotarpeen arviointi voi alkaa jo kotisohvalta. Saapuvan asiakasvirran käsittely, ajanvaraus, etävastaanotto, tiedonkulun prosessien käsittely, laboratoriotulokset, diagnoosit ja maksutapahtumat.

Ratkaisu synkronoi eri työnkulut saumattomasti potilaan hoitopolun kokemuksen seurannan tuottamiseksi hoitopolun alusta aina sairaalasta kotiuttamiseen ja kotikuntoutuksen seurantaan. Palvelun tehokas toiminta perustuu mm. optimoidun kalenterin käyttöön. Palvelun ytimessä on interaktiivinen potilaan tunnistus- ja kalenteri, joka hoitaa tapaamisia, varaa resursseja ja huolehtii potilaskeskeisestä vuorovaikutuksesta ja työnkulusta sekä integraatiosta potilastietoihin. 

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

Sopimuksen mukaan.

Vinkit toimintamallin soveltajille

Katso referenssinä video, jossa Q-Flow hoitaa potilaan matkaa maailman suurimmassa ensiapusairaalassa, klikkaa TÄSTÄ.

  • Elokuussa 2023 avattu Clalit ensiapusairaala on maailman suurin. Kolmikerroksinen, 8 000 neliömetrin laitos sijaitsee Tel Avivin Sourasky Medical Centerissä.
  • Uusi sairaala tarjoaa kokonsa lisäksi huippuluokan digitaalisia palveluja ja työkaluja. Uudessa sairaalassa on käyttöönotettu kehittyneitä ratkaisuja, kuten digitaalinen itserekisteröintiasema, jonka avulla vierailijat voivat kirjautua sisään normaalien tunnistautumisen lisäksi myös kasvojentunnistuksen avulla, sekä itsepalvelu, jossa potilaat voivat tarkistaa omat elintoimintonsa ennen kuin heidät ohjataan jatkotutkimuksiin tai mobiilirobotit, jotka ohjaavat apua tarvitsevalle potilaille kulkureitin oikeaan paikkaan.
  • Q-Flow mobiilisovellus kertoo potilaalle reaaliaikaisia tietoja hänen hoitopolusta aikatauluineen ja paljon muuta.
  • Q-Flow hallitsee potilasvirtaa sisään kirjautumisesta ja hoitotarpeen arvioinnista alkaen, kunnes hoito on päättynyt ja hänet kotiutetaan.
Liitteet
Q-nomy Inc.:n palvelu Q-Flow on laajasti käytetty. Puhumme modulaarisesti toteutetusta potilaan hoitopolusta, joka voidaan käynnistää kotoa käsin, vaikka Chat palveluna ja siirtyä videovastaanotolle. Se ohjaa jatkohoitoon ja kertoo laboratoriotulokset. Palvelu ohjaa sisäänkirjautumista vastaanotolle, seuraa tapahtumia koko hoitopolun ajan, aina potilaan uloskirjautumiseen saakka.
Arvioinnin tulokset tiivistettynä

Referenssinä isot terveydenhuollon toimijat kuten Clalit Israelissa ja NHS englannissa.

  • Clalit on sairaalaverkosto Isrelissa. Sillä on 14 sairaalaa, mukaan lukien psykiatriset sairaalat ja kuntoutussairaala, jotka kaikki ovat yliopiston alaisia. Clalitilla on yli 1300 perusterveydenhuollon klinikkaa sekä apteekkien ja hammasklinikan verkosto. Clalit on suurin sairauskassa, jossa noin 4,6 miljoonaa vakuutettua jäsentä, joka on yli puolet Israelin väestöstä.
  • NHS (National Health Service) Englannissa. NHS tarjoaa suurimman osan Englannin terveydenhuollosta, kuten perusterveydenhuolto, laitoshoito, pitkäaikainen laitoshoito, oftalmologia ja hammaslääketiede. Englannissa COVID-19 pandemian aikana Q-Flow:n etäasiointia käytettiin joka viikko yli miljoona kertaa.