Digitaalisen asiointialustan ratkaisut päivystysapu 116117 palvelussa, Lapin HVA (RRP, P4, I1)
Kehittämisessä valmistellaan hyvinvointialueen digitaalisen asiointialustan osioiden käyttöönotto päivystysapuun. Käyttöön otetaan kuvien välittäminen asiakkaan ja ammattilaisen välillä sekä pilotoidaan ammattilaisten välistä tiedonsiirtoa.
Lapin hyvinvointialue palvelee yli 176 000 Lappilaista 21 kunnan alueella. Lisäksi Lapin alueella runsaslukuisena näyttäytyvä matkailu vaikuttaa osaltaan päivystyspalveluiden ja palveluohjauksen kysyntään.
Lapin hyvinvointialueella otettiin käyttöön koko hyvinvointialueen yhteinen digitaalinen asiointialusta. Päivystysavussa käyttöönotettavat digitaalisen asiointialustan ratkaisut on valmisteltu osaksi asiointialustan käyttöönoton ensimmäistä vaihetta.
Kohderyhmänä ammattilaisten välisessä tiedonsiirrossa on pilotointivaiheessa Lapin hyvinvointialueen Rovaniemeläiset asukkaat. Toimintamalli on tavoitteena laajentaa palvelemaan kaikkia hyvinvointialueen kuntien asukkaita.
Kuvanvälitys ammattilaisen ja asiakkaan välillä palvelee kaikkia Lapin hyvinvointialueen asukkaita.