Digitalisoinnin periaatteet
Kun julkisten palvelujen digitalisointia edistetään, tarvitaan kaikkia julkisia palveluita koskevat digitalisoinnin periaatteet. Ne toimivat yhteisinä pelisääntöinä julkisten palveluiden kehityksessä. Tämä toimintamalli on siirretty Innokylän toimituksen toimesta 5/2020
Ideointi
Digitalisoinnin periaatteiden toimeenpanon palvelumuotoilu (kts suunnitelma liitteenä)
- Hankkeista jatkuvaan, asiakastarpeista käsin tapahtuvaan palveluiden kehittämiseen
- Huomioidaan, että kohderyhmäämme kuuluvat myös julkisen hallinnon organisaatioiden toiminnan kehittämisestä ja strategioista vastaavat päättäjät, johtavassa asemassa olevat.
- Loppuasiakkaan näkökulma (tilanne, tarpeet, odotukset) näkyviin alustavaan teemarunkoon. Muuten esitelty sisältörunko voi toimia kuuntelun lähtökohtana.
- Palvelun konseptiaihiot altistetaan käyttäjien arvioitavaksi ja jalostettavaksi. Aihioita syntyy osin jo rinnakkain asiakasymmärryksen syventämisvaiheen kanssa.
Idean valinta
Digi-Suomi konsepti (kts. video liitteenä)
-