Hyvinvointialueen asukkaan ohjaus sähköiseen asiointiin
Pirkanmaan hyvinvointialueen sähköinen asiointi kokoaa yhteen paikkaan kaikki hyvinvointialueen vahvaa tunnistautumista vaativat digitaaliset palvelut. Kirjautuessaan asiakas näkee oman asiointikuntansa mukaiset palvelut.
Hyvinvointialueet perustettiin yhdenvertaisten palvelujen luomiseksi aluille. Pirkanmaan hyvinvointialueelle yhdistyi 23 kunnan sosiaali- ja terveyspalvelut, joissa kaikissa oli omat asiakas- ja potilastietojärjestelmänsä. Kunnasta riippuen hyvinvointialueen vastuulle siirtyi erilaisa järjestelmiä ja palveluita. Tästä huolimatta asukkaille haluttiin luoda yksi selkeä reitti kirjautua vahvaa tunnistautumista vaativiin palveluihin. Näin asukas tietää mistä palvelut löytää eikä eri järjestelmien kirjo näy asukkaille.
Sähköisen asioinnin kohderyhmänä on jokainen pirkanmaalainen. Sähköistä asiointia on mainostettu monin eri tavoin, jotta pirkanmaalaiset myös löytäisivät tämän väylän. Asiakkailta saatuun palautteeseen on reagoitu nopeasti ja tarvittaessa asiakkaisiin on oltu henkilökohtaisesti yhteydessä heidän niin toivoessaan.