Interaktiiviset PDF-ohjeistukset työntekijöille (RRP, P4, I1)
Interaktiiviset pdf-ohjeet Tunnista - Selvitä - Toimi: Näin autan ikääntynyttä päihde- ja mielenterveyshaasteissa sekä Kuinka ohjaan ikääntyneen asiakkaan senioripalveluihin antavat työntekijälle nopeasti tietoa asiakas- ja palveluohjaukseen.
Ikääntyneiden palveluiden kehittämiseen vaikuttavat väestön ikääntyminen, yksinäisyyden ja mielenterveyshaasteiden lisääntyminen sekä palvelutarpeen kasvu. Asiakkaiden erilaistuvat tarpeet korostavat palveluohjauksen merkitystä. Digitaalisten ratkaisujen ja helppojen ohjeistusten tarve kasvaa, jotta työntekijät voivat kohdata asiakkaat oikea-aikaisesti ja ohjata heidät sopiviin palveluihin.
Kohderyhmänä ovat sosiaali- ja terveysalan työntekijät, jotka kohtaavat työssään ikääntyneitä asiakkaita, joilla voi olla yksinäisyyttä, muistisairauksia, mielenterveys- tai päihdehaasteita. TulSote-hankkeen aikana luodut materiaalit on nyt EU:n Kestävän kasvun hankkeessa päivitetty niitä käyttävien työntekijöiden toiveiden pohjalta, jotta ohjeistukset tukevat entistä paremmin oikea-aikaista kohtaamista ja palveluun ohjaamista.