Kristiinankaupunki Elämäni paras päätös - muuttokampanja
Elämäni paras päätös on Kristiinankaupungin muuttokampanja, jonka tavoitteena on yksinkertaisesti saada lisää asukkaita Kristiinankaupunkiin. Toissijaisena tavoitteena on nostaa kaupunkilaisten ylpeyttä asuinpaikkakunnastaan. Annoimme aitojen tarinoiden puhua puolestaan.
Toimintaympäristö ja lähtökohtatilanne
Kristiinankaupunki, kuten monet muut pienet kunnat ja kaupungit, on kärsinyt pitkään muuttotappiosta. Kaupungin työllisyystilanne on kuitenkin hyvä ja tarvetta olisi jopa uudelle työvoimalle ja osaamiselle. Kaupungin palvelut, sijainti ja atmösfääri ovat kunnossa.
Koronavuosi nosti monissa ihmisissä pintaan perusarvot: perhe, koti, turvallisuus, luonto, yksinkertaiset elämykset. Myös etätyön tekemisen mahdollisuus avasi uusia oivalluksia monille asuinpaikan suhteen. Kristiinankaupunki voi tarjota tätä kaikkea, joten kaupungin päättäjät näkivät että aika oli otollinen lähteä edistämään tunnettuutta ja houkuttelevuutta asuinympäristönä.
Tavoitteet
Konseptin ja kampanjan pääasiallisena ja pitkän aikavälin tavoitteena on saada lisää asukkaita Kristiinankaupunkiin sekä lisää työntekijöitä alueen yrityksiin.
Toissijaisena tavoitteena on ollut nostaa kaupunkilaisten ylpeyttä omasta paikkakunnastaan, sillä jokainen asukas, virkamies ja yrittäjä on oman kotikaupunkinsa lähettiläs ja ilosanoman edistäjä. Haluamme myös heidän viihtyvän kaupungissa jatkossakin.
Tavoitteet
Konseptin ja kampanjan pääasiallisena ja pitkän aikavälin tavoitteena on saada lisää asukkaita Kristiinankaupunkiin sekä lisää työntekijöitä alueen yrityksiin.
Toissijaisena tavoitteena on ollut nostaa kaupunkilaisten ylpeyttä omasta paikkakunnastaan, sillä jokainen asukas, virkamies ja yrittäjä on oman kotikaupunkinsa lähettiläs ja ilosanoman edistäjä. Haluamme myös heidän viihtyvän kaupungissa jatkossakin.
Ydinkohderyhmäksi valikoituivat kolme kohderyhmää:
- lapsiperheet
- downshiftaajat
- elämäntyyliä ja -tapaa etsivät
Kohderyhmämäärityksessä ja asiakasymmäryksen muodostuksessa taustatietona käytettiin paikkakunnalle muuttaneiden sekä muuttamisesta kiinnostuneiden profiileja, työmahdollisuuksita kiinnostuneiden tietoja sekä yleisiä trendi-ja arvomaailmatutkimuksia.