Päivystysapu 116117 palvelun käyttöönotto osaksi sote-palvelukokonaisuutta, Lapin HVA, (RRP, P4, I1)
Hankkeen aikana valmisteltiin Päivystysapu 116117 palvelun käyttöönotto sekä määriteltiin palvelun toimintamallit. Toimintamallien kuvaamista tehtiin yhteistyössä Lapin hyvinvointialueen terveyspalvelujen edustajien kanssa.
Toimintaympäristö
Lapin hyvinvointialue palvelee yli 176 000 Lappilaista 21 kunnan alueella. Lisäksi Lapin alueella runsaslukuisena näyttäytyvä matkailu vaikuttaa osaltaan päivystyspalveluiden ja palveluohjauksen kysyntään.
Muutoksen mittaaminen
Laadulliset mittarit: Asiakaspalaute, terveyspalveluiden yksiköiltä saatu palaute
Määrälliset mittarit: Puhelumäärät, vastausprosentti, odotusajat
Kohderyhmä ja asiakasymmärrys
Palvelun kohderyhmänä on koko Lapin hyvinvointialueen asukkaat sekä matkailijat.