Palvelut goes Pirkanmaa
Toimintamallilla edistettiin olemassa olevien digitaalisten ratkaisujen tunnettavuutta ja käyttöä monipuolisesti. Edistämiseen liittyi eri kohderyhmille suunnatut webinaarit, lyhyet videomateriaalit, esittelytilaisuudet ja opiskelijayhteistyö.
Palvelut Goes Pirkanmaa oli kiertuekokonaisuus. Tällä eri tapahtumien kokonaisuudella pyrittiin lisäämään asukkaiden, sote-opiskelijoiden ja sote- ammattilaisten tietoisuutta jo käytössä olevista digitaalisista palveluista. Erityisesti haluttiin lisätä Omaolon ja Terveyskylän palveluiden tietoisuutta niin asukkaille kuin ammattilaisille erilaisin interventioin. Tapahtumakokonaisuudella pyrittiin myös muuttamaan digipalveluita kohtaan olevia negatiivisa asenteita, jotka on tunnistetusti yksi iso estävä tekijä digipalveluiden käyttöönotossa.
Kohderyhmänä olivat niin pirkanmaalaiset asukkaat, sote-opiskelijat kuin sote-ammattilaiset. Opiskelijat saivat tehdä osana opintojaan asukastilaisuuden ja rakentaa siihen ohjatusti itse sisällöt ja toteutusmuodot. Tapahtumista koottiin palautetta ja muokattiin seuraavaa tapahtumaa saadun palautteen pohjalta.