Pirkanmaan hyvinvointialueen digitaalisten palveluiden tasot
Malli kuvaa asiakkaan digitaalisten palveluiden eri asiointimahdollisuuksia.
Toimintaympäristö
Huoltosuhde Suomessa on muuttumassa voimakkaasti tulevina vuosina. Nykyisellä tavalla ei ole mahdollista tuottaa palveluita jatkossa. Ohjaamalla asiakkaita omaehtoisiin tai kevyesti ammattilaisen resurssia vaativiin palveluihin, mahdollistamme ammattilaisten riittävyyden niihin kohtaamisiin, joissa se on välttämätöntä.
Kohderyhmä ja asiakasymmärrys
Kohderyhmänä ovat kaikki pirkanmaalaiset, niin asukkaat kuin ammattilaiset. Sähköisen asioinnin tasojen kuvaaminen auttaa ymmärtämään mihin palveluihin olisi hyvä saada mahdollisimman paljon ihmisiä ohjattua ja toisaalta miten nämä palvelut vievät ammattilaisen resurssia vain vähän.