Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen palvelu 24/7 koko Satakunnassa. Se on sähköinen palvelu avun, tuen ja palveluiden pyytämiseen. Kohderyhmänä ovat lapset, nuoret ja perheet. Kessotessa pilotoidaan elämänkaarimallia. Palvelulupaus: ammattilaisen yhteydenotto 1-3 arkipäivässä.

icon/chevron-down Created with Sketch. Perustiedot

Toimintamallin nimi
Pyydä apua -nappi Satakunnassa
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen palvelu 24/7 koko Satakunnassa. Se on sähköinen palvelu avun, tuen ja palveluiden pyytämiseen. Kohderyhmänä ovat lapset, nuoret ja perheet. Kessotessa pilotoidaan elämänkaarimallia. Palvelulupaus: ammattilaisen yhteydenotto 1-3 arkipäivässä.

Toteutuspaikka
Satakunta
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Satakunta
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Toimintamallin kokonaisuus

Tekijä

Riikka Hosiosto

Luotu

09.11.2022

Viimeksi muokattu

19.12.2023
Ratkaisun perusidea **

Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen palvelu 24/7 koko Satakunnassa. Se on sähköinen palvelu avun, tuen ja palveluiden pyytämiseen. Kohderyhmänä ovat lapset, nuoret ja perheet. Kessotessa pilotoidaan myös aikuisten toimialueella. Palvelulupaus: ammattilaisen yhteydenotto 1-3 arkipäivässä.

Toimintaympäristö **

Satakunnan maakunnan alue, tuleva Satakunnan hyvinvointialue. Sosiaali- ja terveydenhuoltolait määrittelevät että yhdenmukaiset palvelut pitää tarjota asuinpaikasta riippumatta. LAPE-muutosohjelman mukaista kehittämistä - palvelut oikeaan aikaan ja ripeästi.
 

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys **

Kohderyhmänä ovat ne satakuntalaiset, jotka tarvitsevat ennaltaehkäisevää sekä perhekeskuksen tarjoamaa palvelua

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot **

Yhteiskehittämisen malli. Ympäri Satakuntaa on valittu yhdyshenkilöt, joiden avulla mallia kehitetään. Perehdytys konseptiin ja kehittämispajat 2021 syksy ja 2022 kevät. Muutoksen tuki hyvinvointialueelle.

Kansikuva
Pyydä apua -napin logo

Kehittämisen vaihe

icon/launch Created with Sketch. Valmis