Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen palvelu 24/7 koko Satakunnassa. Se on sähköinen palvelu avun, tuen ja palveluiden pyytämiseen. Kohderyhmänä ovat lapset, nuoret ja perheet. Kessotessa pilotoidaan elämänkaarimallia. Palvelulupaus: ammattilaisen yhteydenotto 1-3 arkipäivässä.

Toimintamallin nimi
Pyydä apua -nappi Satakunnassa
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen palvelu 24/7 koko Satakunnassa. Se on sähköinen palvelu avun, tuen ja palveluiden pyytämiseen. Kohderyhmänä ovat lapset, nuoret ja perheet. Kessotessa pilotoidaan elämänkaarimallia. Palvelulupaus: ammattilaisen yhteydenotto 1-3 arkipäivässä.

Toteutuspaikka
Satakunta
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Satakunta
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Toimintamallin kokonaisuus

Tekijä

Riikka Hosiosto

Luotu

09.11.2022

Viimeksi muokattu

19.12.2023
Ratkaisun perusidea

Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen palvelu 24/7 koko Satakunnassa. Se on sähköinen palvelu avun, tuen ja palveluiden pyytämiseen. Kohderyhmänä ovat lapset, nuoret ja perheet. Kessotessa pilotoidaan myös aikuisten toimialueella. Palvelulupaus: ammattilaisen yhteydenotto 1-3 arkipäivässä.

Toimintaympäristö

Satakunnan maakunnan alue, tuleva Satakunnan hyvinvointialue. Sosiaali- ja terveydenhuoltolait määrittelevät että yhdenmukaiset palvelut pitää tarjota asuinpaikasta riippumatta. LAPE-muutosohjelman mukaista kehittämistä - palvelut oikeaan aikaan ja ripeästi.
 

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

Kohderyhmänä ovat ne satakuntalaiset, jotka tarvitsevat ennaltaehkäisevää sekä perhekeskuksen tarjoamaa palvelua

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

Yhteiskehittämisen malli. Ympäri Satakuntaa on valittu yhdyshenkilöt, joiden avulla mallia kehitetään. Perehdytys konseptiin ja kehittämispajat 2021 syksy ja 2022 kevät. Muutoksen tuki hyvinvointialueelle.