Sähköinen asiointi
Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa ja maakunnan Leader-ryhmien Tulevaisuuden kylä 2.0 -hankkeet toteuttavat Digiä arkeen ja Digitukea arkeen -hybriditapahtumat.
Tarkoituksena on edesauttaa hoitoprosessin sujuvuutta ja tarjota potilaalle ymmärrettävää ja oikea-aikaista tietoa hoidosta. Ammattilaisnäkymä on suunniteltu hoidon koordinointiin ja ohjaukseen.
Kuvaus Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella Terveyskylän digihoitopolkujen ja palvelupolkujen suunnittelu- ja käyttöönottomallista.
Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa -hanke ja Sedu Seinäjoki toteuttivat yhteistyössä Digiarki-tapahtuman digitukea tarvitseville. Kävijä pääsi tutustumaan eri digipalveluihin ja sai digitukea.
Omaolon terveystarkastuksen käyttöönotto Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueella.
Chatbot palvelee alueen asukkaita vuorokauden ympäri HVA:n omalla internetsivustolla. Chatbotin tarkoituksena on auttaa palveluihin hakeutumisessa, sekä oikean palvelun löytämisessä.
Sähköisten palvelujonojen yhtenäistämistyö jonka aikana siirrytään aiemmin kuntakohtaisesti toteutetuista sähköisistä palvelujonoista alueellisesti toteutettuihin palvelujonoihin.
Palveluntuottajalta hankitaan suun terveydenhuollon palveluita ajanvarausaikoina toimenpidepohjaiseen hinnoitteluun perustuen.
Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella käyttöönotetaan digitaalinen ajanvaraus diabeteshoitajan määräaikaiskontrolliin ja puhelinaikaan.
Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella on käyttöönotettu digitaalinen ajanvaraus rokotuspalveluihin.