Sähköisen ajanvarauksen yhtenäistämisen prosessimalli Pirkanmaan hyvinvointialueella
Luodaan yhtenäinen, sujuva ja palveluiden tarpeita vastaava prosessi sähköisten ajanvarausten yhtenäistämistä varten, mikä kattaa kaikki tällä hetkellä Pirkanmaan hyvinvointialueella käytössä olevat perusterveydenhuollon potilastietojärjestelmät.
Toimintaympäristö
Yhtenäisen sähköisen ajanvarauksen kehittäminen on osa hyvinvointialueen strategisia tavoitteita. Yhtenäistämällä sähköistä ajanvarausta, kehitetään samalla yhtenäisiä hyvinvointialuetasoisia toimintakäytänteitä ja tasavertaistetaan asiakaslähtöistä digipalvelutarjontaa.
Kohderyhmä ja asiakasymmärrys
Yhtenäistämällä sähköistä ajanvarausta luodaan ammattilaisille yhtenäiset ohjeet ajanvarausten hallintaan, jolloin myös asiakkaille on tasavertaisesti tarjolla mahdollisuus sähköiseen ajanvaraukseen asuinkunnastaan riippumatta.