ohje: Kertokaa muutamalla lauseella suunnitellun toimintamallin keskeinen sisältö ja idea.

Toimintaympäristö **

Ohje: kehittämiseen olennaisesti nyt tai tulevaisuudessa vaikuttavista poliittisista, yhteiskunnallisista, lainsäädännöllisistä, taloudellisista, kulttuurisista, sosiaalisista tai ympäristötekijöistä.

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys **

Ohje: Kuvailkaa kohderyhmää tarkemmin ja kertokaa, millaista asiakasymmärrystä on kerrytetty. Kertokaa myös, miten asiakkaita on osallistettu.

Ratkaisun perusidea **

Ohje: Kuvatkaa toimintamalli ja ratkaisu ytimekkäästi yleisellä tasolla. Mistä toimintamallissa on oikein kyse?

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot **

ohje: Luetelkaa tehtävät, joiden avulla toimintamallia ja ratkaisua juurrutetaan ja levitetään osaksi arjen toimintaa omassa organisaatiossa tai muussa toimintaympäristössä. Kertokaa, millaisia resursseja (esim. aika, henkilöstö, raha, osaaminen) käytäntöön vieminen vaatii. Kuvatkaa prosessi, vaiheet ja toimenpiteet, jolla käytännöstä/ratkaisusta tulee vakiintunut tapa toimia.

Vinkit toimintamallin soveltajille **

ohje: Kertokaa tässä, mitä toimintamallin soveltaminen kokemustenne perusteella käytännössä (resurssit, osaaminen jne) vaatii. Onko toimintamallinne esimerkiksi sovellettavissa eri kohderyhmille tai eri toimintaympäristöihin? Mitä sudenkuoppia kannattaa koettaa välttää?

Arvioinnin tulokset tiivistettynä **

Ohje: Kertokaa, miten kehittämisen kohteena olevan asian tilanne on muuttunut kehitetyn toiminnan/palvelun käytön seurauksena. Kertokaa, millaisia yllättäviä tai odottamattomia muutoksia uusi ratkaisu/toimintamalli/tilanteen muuttuminen on saanut aikaan.