Toimintaterapeutin ennaltaehkäisevän työn tarpeen selvitys-pilotti
Toimintaterapeutin tehtävänä oli kerätä tietoa varhaiseen puuttumiseen ja matalankynnyksen tuen järjestämiseen oppimisympäristössä. Oulun Ammattikorkeakoulun toimintaterapeutti opiskelijoiden kanssa ryhmien suunnittelu ja ohjaaminen yhteistyössä opettajien kanssa.
SOTE-uudistus ennaltaehkäisevä varhaisen puuttumisen ja matalan kynnyksen palvelut.
T
Perusopetuksen ala- ja yläkoululaiset. Kerätty tietoa lasten ja nuorten tuen tarpeesta kouluarjessa. Menetelminä on käytetty luokkaseuranta, yksilö- ja ryhmätapaamisia. Laadittu yksilöllisiä valmennusohjelmia, jotka pohjautuvat neuropsykiatriseen valmennukseen. Yhteistyötä on tehty koulun henkilöstön, ammattikorkeakoulun ja Oulun kaupungin lasten ja nuorten kuntoutuksen kanssa. Tutustuminen muihin hankkeisiin, joissa toimintaterapiaa kouluilla on tutkittu.