Turun kaupungin koronamarkkinointi
- tavoitteet: Asukasviestintä ajankohtaisista koronaan liittyvistä ohjeista ja rajoituksista
- toteutus: Monipuolisia markkinointiviestinnän toimenpiteitä
- tulokset: Markkinointiviestintää on kiitetty sekä organisaation sisällä että asukkaiden taholta
- budjetti: n. 200 000€
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2021:
Maailmanlaajuinen pandemia aiheutti keväästä 2020 alkaen erityisjärjestelyitä Turun kaupungin palveluissa. Kaupungin viestintä ja markkinointi on seurannut valtakunnallisia hallituksen ja THL:n linjauksia ja AVI:n ohjeistuksia sekä kaupungin omia päätöksiä ja pyrkinyt viestimään niistä aktiivisesti asukkaille. Haasteena ovat olleet paitsi kireät aikataulut, myös viestien tavoittavuus eri kohderyhmille. Olemme hyödyntäneet sanomalehtiä, verkkosivuja, somekanavia, kaupungin tilojen ilmoitustauluja ja infonäyttöjä, ulkomainontaa, uskonnollisia yhteisöjä, kauppojen tiloja jne. Viestinnässä ja markkinoinnissa on pyritty ylläpitämään informatiivinen ja positiivinen ote ja huomioimaan mm. kaikki mahdolliset kieliryhmät. Kampanjointia jatketaan ajankohtaisin painotuksin niin kauan kuin pandemia Turussa jatkuu.