Robotiikka ja tekoäly
Selvitetään tekoälypohjaisen kirjaamisen assistentin soveltuvuutta sosiaalialan asiakaskohtaamisissa, kokeilussa jälkihuolto.
Toimintamallissa tuotetaan suomenkielisiä, selkeäkielisiä videoita sosiaali- ja terveyspalveluista.
Sata-alueella pilotoidaan tekoälyratkaisua, jossa esihenkilöt ja johtajat voivat esittää kysymyksiä palvelussuhdeasioihin liittyen.
Tavoitteet: a) kehittää ikäihmisten asiakassegmentointia, jotta digipalvelut voidaan kohdentaa tarpeiden mukaisesti, b) luoda ennakointimalli, jonka avulla optimoidaan palveluohjausta ja ennaltaehk
Väestön palvelutarpeen ennakointi-mallinnuksessa lihavuuden ja sen liitännäissairauksien esiintyvyyden ennustettavuus, interventioiden vaikutukset sekä hoidon ja palvelujen tarve konseptoidaan teko
Selvitetään chatbot-toiminnallisuutta osana Sata-alueen asiakaspalvelua. Tavoitteena on kasvattaa digitaalisten palvelujen käyttöä ja itsepalveluastetta.
Sosiaali- ja terveysministeriö on perustanut kesäkuussa 2024 uuden kansallisen SOTE-tekoälyn ekosysteemin, mikä on sosiaali- ja terveysalan toimijoiden, kuten viranomaisten, yritysten ja tutkijoide
Tekoälypohjainen malli ennakoi erikoissairaanhoidon ortopedian ja traumatologian tulevaa palveluntarvetta.
Ammattilaisten chat-kanavat ja chatbot palvelee alueen asukkaita HVA:n omalla internetsivustolla.
Tekoälyalusta Gillie.AI yhdistää kotihoidon asiakkaan tiedot eri järjestelmistä yhteen, tunnistaa varhaiset muutokset asiakkaan terveydentilassa ja auttaa kotihoitoa kohdentamaan hoidolliset resurs