Robotiikka ja tekoäly
Väestön palvelutarpeen ennakointi-mallinnuksessa lihavuuden ja sen liitännäissairauksien esiintyvyyden ennustettavuus, interventioiden vaikutukset sekä hoidon ja palvelujen tarve konseptoidaan teko
Selvitetään chatbot-toiminnallisuutta osana Sata-alueen asiakaspalvelua. Tavoitteena on kasvattaa digitaalisten palvelujen käyttöä ja itsepalveluastetta.
Sosiaali- ja terveysministeriö on perustanut kesäkuussa 2024 uuden kansallisen SOTE-tekoälyn ekosysteemin, mikä on sosiaali- ja terveysalan toimijoiden, kuten viranomaisten, yritysten ja tutkijoide
Tekoälypohjainen malli ennakoi erikoissairaanhoidon ortopedian ja traumatologian tulevaa palveluntarvetta.
Chatbot palvelee alueen asukkaita vuorokauden ympäri HVA:n omalla internetsivustolla. Chatbotin tarkoituksena on auttaa palveluihin hakeutumisessa, sekä oikean palvelun löytämisessä.
Toimintamallissa hyödynnetään Gillie tekoälyalustaa, joka yhdistää kotihoidon asiakkaan tiedot eri järjestelmistä yhteen, tunnistaa varhaiset muutokset asiakkaan voinnissa ja auttaa kohdentamaan ko
Toimintamallissa kuvataan, miten Pirkanmaan hyvinvointialueella on organisoitu chattibotti Pirbotin osaamisen ylläpitäminen ja jatkuva kehittäminen.
Sotebotti Hester yhdistää samaan bottiin sosiaali- ja terveydenhuollon eri palvelujen aihealueita. Tarvittaessa botti ohjaa asiakkaan keskustelemaan chattiin ammattilaisen kanssa.
Virtuaalihoitajan pohjana on tekoäly, joka poimii useista eri järjestelmistä tietoa, joiden pohjalta se luo herätteitä ja mahdollistaa näin terveys- ja hyvinvointipoikkeamien varhaisemman havaitsem
Luodaan seitsemän teknologiasalkkua ja 20 teknologia esittelylaukkua, jotka sisältävät teknologioita ikäihmisten arjen tukemiseksi.