Robotiikka ja tekoäly

Suodata hakutuloksia
Kokonaisuus
Lyhyt kuvaus

Sosiaali- ja terveysministeriö on perustanut kesäkuussa 2024 uuden kansallisen SOTE-tekoälyn ekosysteemin, mikä on sosiaali- ja terveysalan toimijoiden, kuten viranomaisten, yritysten ja tutkijoide

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Kainuun hyvinvointialue
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Robotiikka ja tekoäly
Ennakointi ja tulevaisuustyö
Palvelutarve
Päätöksenteko
Erikoissairaanhoito
Ilmiöt
Robotisaatio ja tekoäly
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Koko väestö
Organisaatiot
Yritykset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Tekoälypohjainen malli ennakoi erikoissairaanhoidon ortopedian ja traumatologian tulevaa palveluntarvetta.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Digitaaliset palvelut
Robotiikka ja tekoäly
Sähköinen asiointi
Asiakas- ja palveluohjaus
RRP
Ilmiöt
Robotisaatio ja tekoäly
Teknologia sulautuu kaikkeen
Kohderyhmä
Koko väestö
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Chatbot palvelee alueen asukkaita vuorokauden ympäri HVA:n omalla internetsivustolla. Chatbotin tarkoituksena on auttaa palveluihin hakeutumisessa, sekä oikean palvelun löytämisessä.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Etelä-Savon hyvinvointialue
Aihealueet
Kotihoito
Ikääntyminen
Robotiikka ja tekoäly
Hoidontarve
Moniammatillisuus
Ilmiöt
Robotisaatio ja tekoäly
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Toimintamallissa hyödynnetään Gillie tekoälyalustaa, joka yhdistää kotihoidon asiakkaan tiedot eri järjestelmistä yhteen, tunnistaa varhaiset muutokset asiakkaan voinnissa ja auttaa kohdentamaan ko

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pirkanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Digitaaliset palvelut
Robotiikka ja tekoäly
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Toimintamallissa kuvataan, miten Pirkanmaan hyvinvointialueella on organisoitu chattibotti Pirbotin osaamisen ylläpitäminen ja jatkuva kehittäminen.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Helsinki
Aihealueet
Robotiikka ja tekoäly
Digitaaliset palvelut
Kohderyhmä
Koko väestö
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Sotebotti Hester yhdistää samaan bottiin sosiaali- ja terveydenhuollon eri palvelujen aihealueita. Tarvittaessa botti ohjaa asiakkaan keskustelemaan chattiin ammattilaisen kanssa.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Lapin hyvinvointialue
Aihealueet
Robotiikka ja tekoäly
Kotihoito
Ikääntyminen
Hoidontarve
Ilmiöt
Robotisaatio ja tekoäly
Kohderyhmä
Ikäihmiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Virtuaalihoitajan pohjana on tekoäly, joka poimii useista eri järjestelmistä tietoa, joiden pohjalta se luo herätteitä ja mahdollistaa näin terveys- ja hyvinvointipoikkeamien varhaisemman havaitsem

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Hyvinvointiteknologia
Ikääntyminen
Robotiikka ja tekoäly
Kotona asuminen
Ilmiöt
Robotisaatio ja tekoäly
Älykäs hyvinvointi ja terveysteknologia
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Ikäihmiset
Omaiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Luodaan seitsemän teknologiasalkkua ja 20 teknologia esittelylaukkua, jotka sisältävät teknologioita ikäihmisten arjen tukemiseksi.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Ikääntyminen
Robotiikka ja tekoäly
Robotit
Lääkehuolto
Hyvinvointiteknologia
Ilmiöt
Robotisaatio ja tekoäly
Kohderyhmä
Ikäihmiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Hemvårdens klienter testar läkemedelsrobot med vid behovsdispensering. Kotihoidon asikkaat kokeilevat lääkerobottia, jossa annosjärjestelmä jakaa tarvitaessa otettavia lääkkeitä. 

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Keski-Suomen hyvinvointialue
Aihealueet
Digitaaliset palvelut
Robotiikka ja tekoäly
RRP
Ilmiöt
Kestävä kasvu
Robotisaatio ja tekoäly
Kohderyhmä
Koko väestö
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Tekoälypohjainen puhebotti, joka osaa auttaa puhelinpalveluun soittavia kansalaisia.​ Botti ymmärtää puhetta, osaa tuottaa synteettistä ääntä, osaa luokitella puheluita ja ohjata asiakkaita.​