Robotiikka ja tekoäly
Tekoälypohjainen malli ennakoi 60-64 -vuotiaiden tulevaa palveluntarvetta.
Toimintamallissa kuvataan, miten Pirkanmaan hyvinvointialueella on organisoitu chattibotti Pirbotin osaamisen ylläpitäminen ja jatkuva kehittäminen.
Sotebotti Hester yhdistää samaan bottiin sosiaali- ja terveydenhuollon eri palvelujen aihealueita. Tarvittaessa botti ohjaa asiakkaan keskustelemaan chattiin ammattilaisen kanssa.
Virtuaalihoitajan pohjana on tekoäly, joka poimii useista eri järjestelmistä tietoa, joiden pohjalta se luo herätteitä ja mahdollistaa näin terveys- ja hyvinvointipoikkeamien varhaisemman havaitsem
Luodaan seitsemän teknologiasalkkua ja 20 teknologia esittelylaukkua, jotka sisältävät teknologioita ikäihmisten arjen tukemiseksi.
Hemvårdens klienter testar läkemedelsrobot med vid behovsdispensering. Kotihoidon asikkaat kokeilevat lääkerobottia, jossa annosjärjestelmä jakaa tarvitaessa otettavia lääkkeitä.
Tekoälypohjainen puhebotti, joka osaa auttaa puhelinpalveluun soittavia kansalaisia. Botti ymmärtää puhetta, osaa tuottaa synteettistä ääntä, osaa luokitella puheluita ja ohjata asiakkaita.
Sotebotti Hester yhdistää samaan bottiin sosiaali- ja terveydenhuollon eri palvelujen aihealueita. Tarvittaessa botti ohjaa asiakkaan keskustelemaan chattiin ammattilaisen kanssa.
Chatbot on robotti, eräänlainen virtuaalinen avustaja, joka vastaa asiakkaiden yksinkertaisiin kysymyksiin ja pyrkii ohjaamaan oikeiden palveluiden piiriin.
Hyvinvointialueen lääkehuollon kehittämisen seuraava askel kohti suljettua lääkekiertoa on älykaappien hyödyntäminen osasto- ja yksikköolosuhteissa. Älykaapit edistävät lääkkeiden seurantaa, dokume