Robotiikka ja tekoäly
Tavoitteet: a) kehittää ikäihmisten asiakassegmentointia, jotta digipalvelut voidaan kohdentaa tarpeiden mukaisesti, b) luoda ennakointimalli, jonka avulla optimoidaan palveluohjausta ja ennaltaehk
Väestön palvelutarpeen ennakointi-mallinnuksessa lihavuuden ja sen liitännäissairauksien esiintyvyyden ennustettavuus, interventioiden vaikutukset sekä hoidon ja palvelujen tarve konseptoidaan teko
Selvitetään chatbot-toiminnallisuutta osana Sata-alueen asiakaspalvelua. Tavoitteena on kasvattaa digitaalisten palvelujen käyttöä ja itsepalveluastetta.
Sosiaali- ja terveysministeriö on perustanut kesäkuussa 2024 uuden kansallisen SOTE-tekoälyn ekosysteemin, mikä on sosiaali- ja terveysalan toimijoiden, kuten viranomaisten, yritysten ja tutkijoide
Tekoälypohjainen malli ennakoi erikoissairaanhoidon ortopedian ja traumatologian tulevaa palveluntarvetta.
Ammattilaisten chat-kanavat ja chatbot palvelee alueen asukkaita HVA:n omalla internetsivustolla.
Toimintamallissa hyödynnetään Gillie tekoälyalustaa, joka yhdistää kotihoidon asiakkaan tiedot eri järjestelmistä yhteen, tunnistaa varhaiset muutokset asiakkaan voinnissa ja auttaa kohdentamaan ko
Toimintamallissa kuvataan, miten Pirkanmaan hyvinvointialueella on organisoitu chattibotti Pirbotin osaamisen ylläpitäminen ja jatkuva kehittäminen.
Sotebotti Hester yhdistää samaan bottiin sosiaali- ja terveydenhuollon eri palvelujen aihealueita. Tarvittaessa botti ohjaa asiakkaan keskustelemaan chattiin ammattilaisen kanssa.
Virtuaalihoitajan pohjana on tekoäly, joka poimii useista eri järjestelmistä tietoa, joiden pohjalta se luo herätteitä ja mahdollistaa näin terveys- ja hyvinvointipoikkeamien varhaisemman havaitsem