Digitaalisten palvelujen kuntakierros, Pirkanmaan Hyvinvointialue (RRP, Pilari 4, I1)
Digitaalisten palvelujen kuntakierroksella Pirkanmaan Hyvinvointialueen ammattilaiset osallistuivat kuntien erilaisiin tapahtumiin, antaen asukkaille mahdollisuuden kysyä ja saada lisätietoa digitaalisista palveluista.
Digitaaliset palvelut ovat yleistyneet sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä. Tietoa palveluista on tuotava esille monipuolisesti eri asukasryhmille digiosallisuuden ja digiesteettömyyden lisäämiseksi sekä vahvistamiseksi. Kuntakierroksella asukkaat pääsevät keskustelemaan digipalveluista työntekijän kanssa, jolloin digipalveluista tulee helpommin lähestyttäviä.
Asiakkaat pääsivät keskustelemaan ja kysymään digipalveluista kuntakierroksella. Lisäksi he antoivat palautetta ja heidän palautettaan vietiin eteenpäin.
Toimintamalli rakennettiin edellisen vuoden kuntakierroksen pohjalle. Edellisen vuoden kierroksella saatuja kokemuksia hyödynnettiin toimintamallin kehittämisessä. Esimerkiksi kauppojen aulaan ei lähdetty ollenkaan, koska se oli edellisenä vuonna todettu vähemmän tehokkaaksi.