Poppaskonsteja varhaiskasvatuksen rekrytointihaasteeseen Limingassa
Limingan kunta vastaa varhaiskasvatuksen rekrytointihaasteeseen pussillisella poppaskonsteja! Sadun Maija Poppanen on melkoinen persoona, mutta ennen kaikkea aivan erinomainen lasten kanssa. Poppaskonsteja-kampanja ammentaa iloa ja väriä rekrytointiprosessiin.
Toimintamallin nimi
Limingan kunta vastaa varhaiskasvatuksen rekrytointihaasteeseen pussillisella poppaskonsteja! Sadun Maija Poppanen on melkoinen persoona, mutta ennen kaikkea aivan erinomainen lasten kanssa. Poppaskonsteja-kampanja ammentaa iloa ja väriä rekrytointiprosessiin.
Luotiin varhaiskasvatukseen soveltuva rekrykampanjamalli, jonka taustalla varhaiskasvatuksessa tapahtuneet muutokset ja niiden tuomat haasteet.
Kampanjamallia ja sen toteutustapoja voidaan hyödyntää soveltaen myös jatkossa Limingan kunnassa muiden rekrytointien kohdalla.
Limingan kunnassa lapsia tulee varhaiskasvatukseen ovista ja ikkunoista. Tilannetta on ollut haastava ennakoida ja varhaiskasvatuksen ammattilaisista on akuutti pula.
Kampanjaa varten kohderyhmäajattelua pohdittiin viestintätiimissä. Osa kampanjamateriaalista suunnattiin opiskelijoille, osa lyhyempiä sijaisuuksia hakeville, osa niille, jotka toimivat jo alalla. Kohderyhminä olivat myös asiakasperheet ja kaikki kuntalaiset – sisältöä luotiin kattavasti näillekin ryhmille. Asiakkaita ja kuntalaisia osallistettiin muun muassa somessa kommentointipyynnöillä.
Viestintäsuunnitelma, johdon tuki, yhdessä osallistaen tekeminen.
Kiinnostus kampanjaa kohtaan on ollut suurta ja hakemuksia on tullut runsaasti. Kannustusta on tullut varhaiskasvatusjohtajalle yli kuntarajojen. Työntekijät ovat osallistuneet kampanjaan innokkaasti.