Kansallinen Sujuvat palvelut -valmennus (THL) on osa Suomen kestävän kasvun ohjelman Sujuvat palvelut -projektia (Pilari 4, Investointi 1). Projektin tavoitteena on purkaa covid19-pandemian aiheuttamaa sosiaali- ja terveydenhuollon hoito-, kuntoutus- ja palveluvelkaa ja nopeuttaa hoitoon ja palveluihin pääsyä ottamalla käyttöön uusia toimintatapoja. Kehittäminen kohdistuu hyvinvointialueilla tunnistettuihin heikossa ja haavoittuvassa asemassa oleviin asiakasryhmiin. Valmennuksen tavoitteena on näiden asiakasryhmien asiakas- ja palveluprosessien kehittäminen läpimurtotyöskentelyn avulla.

 

Toimintamallin ylläpitäjällä on oikeus lisätä tai poistaa kokonaisuuteen liittyvä toimintamalli. Lisäys tapahtuu toimintamallin “perustiedot”-välilehdeltä.

Toimintamalli
Perustason mielenterveyspalvelut
Päihdepalvelut
Ehkäisevä työ
Mielen hyvinvointi

Toimintamalli
Kehitysvammaisuus
Vammaispalvelut
Sosiaalipalvelut
Prosessien kehittäminen
RRP

Toimintamalli
Maahanmuutto
Vieraskielisyys
Asiakas- ja palveluohjaus
RRP
Prosessien kehittäminen

Kuvassa pohjantähti- ja smart-tavoitteet sekä hoidon prosessi.
Toimintamalli
Perustason mielenterveyspalvelut
Prosessien kehittäminen
Asiakas- ja palveluohjaus
Digitaaliset palvelut
RRP

Toimintamalli
Mielenterveyspalvelut
Asumispalvelut
Prosessien kehittäminen

Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Toimintamalli
Mielenterveys
Aikuissosiaalityö
Varhainen puuttuminen
RRP
Prosessien kehittäminen

Toimintamalli
Perhepalvelut
Perustason mielenterveyspalvelut
Prosessien kehittäminen
RRP

Toimintamalli
Mielen hyvinvointi
Mielenterveys
Monialaisuus
Prosessien kehittäminen

Toimintamalli
Pitkäaikaissairaat
Moniammatillisuus
Avosairaanhoito
Erikoissairaanhoito

Toimintamalli
Kuntoutus
Kotona asuminen
Asiakaslähtöisyys
Prosessien kehittäminen
RRP

Toimintamalli
RRP
Prosessien kehittäminen
Pitkäaikaissairaat
Avosairaanhoito
Digitaaliset palvelut