Henkilökohtainen apu
Toimintamallissa on kuvattu verkko-oppimisympäristön suunnitteluprosessi. Verkko-oppimisympäristö toteutettiin yhdessä toimijoiden kanssa.
Henkilökohtaisen avun keskus vastaa keskitetysti henkilökohtaisen avun työnantajamallin ohjauksesta ja neuvonnasta. Henkilökohtaisen avun keskus yhtenäistää Keski-Suomen henkilökohtaisen avun työn
Digipalvelussa nuori arvioi omaa hyvinvointiaan 10 kysymyksen avulla. Hänelle tarjotaan vastausten perusteella yhteenveto omasta tilanteestaan ja vaihtoehtoja hyvinvoinnin tueksi.
Verkon vapaaehtoistoiminnassa on käytössä kertaluonteisen avun malli. Kertaluonteisen avun malli tarkoittaa sitä, että asiakkaan luona käyvä vapaaehtoinen vaihtuu viikoittain.
Ikäihmisten tietotekniikan vertaisohjaustoiminnan käynnistäminen Kainuussa (2017-2019). Toteutuspaikkakuntina ovat Kuhmo, Ristijärvi, Kajaani, Vaala, Puolanka, Suomussalmi, Hyrynsalmi, Sotkamo ja
Puhelinneuvotteluna toteutettava keskusteluryhmä Tuusulan ikäihmisille. Ohjaaja soittaa ilmoittautuneille ja liittää puhelun keskustelurinkiin. Toimii kaikilla puhelimilla.
Oulu-apua tarjoavat Oulun kaupunki, seurakuntayhtymä, asukastuvat sekä useat eri järjestöt ja yritykset.
Lahtelaisille annettava maksuton poikkeusajan palvelu korona-pandemian aikana kaikille apua tarvitseville. Asiointiapua tarjotaan mm.
Kunnan ja seurakunnan toteuttamat puhelinsoitot yli 70-vuotiaille.
Palvelun kautta yli 70-vuotiaat kuntalaiset pystyvät tilaamaan ruoka-ostokset kotiovelle toimitettuna kerran viikossa. Ostoslistoja otetaan vastaan puhelimitse ma - pe klo 9-15.