Terveyskeskukset
Terveysasemien moniammatillisia toimintamalleja ja yhteistyötä vahvistamalla parannamme palvelujen saatavuutta, oikea-aikaisuutta ja asiakaslähtöisyyttä.
Kymenlaakson Hyvinvointialueen terveysasemien live-chat palvelussa asiakkaiden asioita hoidetaan sairaanhoitajan ja digilääkärin toimesta.
Verenpainepotilaiden kontrolleja toteutetaan etävastaanotoilla niiden asiakkaiden osalta, joille etävastaanotot soveltuvat.
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen terveysasema- ja sairaalapalveluissa haluttiin osallistaa henkilöstöä prosessien kehittämiseen.
Terveysasemilla järjestetään yhden viikon mittainen intensiivinen jalkautumisjakso, jossa käsitellään päivittäin uutta teemaa: tiimimalli ja sen toiminta käytännössä, hoidon tarpeen arviointi, hoit
Asukkailla on oikeus osallistua ympäristönsä terveyspalvelujen kehittämiseen. Asiakasraadin perustaminen on hyvä keino saada asukkaiden ääni kuuluviin.
Kehitystyöllä yhtenäistetään ja selkeytetään osastonsihteerien tehtävänkuvaa ja työn ohjaamista terveysasemilla.
Avosairaanhoidossa käyttöön otettiin Hoituki palvelu, jonka tavoitteena on yhtenäistää hoidon tarpeen arvioinnin prosessi.
Puhelininventaarion tarkoituksena oli selvittää, miksi asiakas soittaa Pirkanmaan terveysneuvontaan ja sote-asemalle.
Hoidon tarpeen arvioinnin (HTA) koulutuksen kehittäminen soteasemien ammattilaisille.