Eritaustoista tulevan asiakkaan kohtaaminen, saamelaisen asiakkaan kohtaaminen
Ihmisellä on tarve tulla nähdyksi. Kun ihminen kokee tulevansa kuulluksi, hän tuntee itsensä hyväksytyksi ja ymmärretyksi, joka edistää hyvinvointia ja syventää ihmissuhteita. Tämä koskee kaikkea kohtaamista, etenkin vähemmistöjen,kuten saamelaisten.
Toimintamallin nimi
Eritaustoista tulevan asiakkaan kohtaaminen, saamelaisen asiakkaan kohtaaminen
Toimintamallin lyhyt kuvaus
Ihmisellä on tarve tulla nähdyksi. Kun ihminen kokee tulevansa kuulluksi, hän tuntee itsensä hyväksytyksi ja ymmärretyksi, joka edistää hyvinvointia ja syventää ihmissuhteita. Tämä koskee kaikkea kohtaamista, etenkin vähemmistöjen,kuten saamelaisten.
Toteutuspaikka
Materiaali on luotu osana romanien ja saamelaisten mielen hyvinvoinnin edistämisen hanketta.
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Valtakunnallinen
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Kansikuva
Kehittämisen vaihe
Kehitteillä