Asiakaslähtöisyys

Suodata hakutuloksia
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue
Aihealueet
Digitaaliset palvelut
Asiakaslähtöisyys
RRP
Ilmiöt
Kestävä kasvu
Digitaalinen syrjäytyminen ja digitaidot
Kohderyhmä
Koko väestö
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Siun soten hyvinvointialueen asukkaille annettavaa digitukea kehitetään osana siun soten strategista digiohjelmaa.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Satakunnan hyvinvointialue
Aihealueet
RRP
Prosessien kehittäminen
Digitaaliset palvelut
Asiakaslähtöisyys
Ilmiöt
Kestävä kasvu
Kohderyhmä
Koko väestö
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Asiakkaille digitukea tarjoamalla autetaan heitä asioimaan sähköisesti, vahvistetaan heidän digitaitojaan ja sujuvoitetaan sote- ja digipalveluiden käyttöä. 

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pirkanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Asiakas- ja palveluohjaus
Asiakassegmentointi
Asiakaslähtöisyys
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Tarkistuslista tukee alkukartoitusta toteuttavia työntekijöitä ohjaamaan asiakkaita yhdenmukaisemmin tarpeen mukaan eteenpäin palveluissa. Asiakas voidaan ohjata 3.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Kanta-Hämeen hyvinvointialue
Aihealueet
Asiakas- ja palveluohjaus
Asiakaslähtöisyys
Yhdenvertaisuus
Etäpalvelu
Ilmiöt
Kestävä kasvu
Kohderyhmä
Koko väestö
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Ensilinjapalvelut tarkoittaa eri tulos- tai toimialueiden palveluiden asiointikanavien ammattilaisverkostoa, joka Oma Hämeessä ottaa vastaan asiakkaiden ensikontaktit. 

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Valtakunnallinen
Aihealueet
Vähemmistöt
Kohtaaminen
Asiakaslähtöisyys
Asiakastyö
Osaaminen
Ilmiöt
Eriarvoistuminen ja segregoituminen
Maahanmuutto ja monikulttuuristuminen
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Vähemmistöt
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Ihmisellä on tarve tulla nähdyksi. Kun ihminen kokee tulevansa kuulluksi, hän tuntee itsensä hyväksytyksi ja ymmärretyksi, joka edistää hyvinvointia ja syventää ihmissuhteita.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pirkanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Potilasturvallisuus
Asiakaslähtöisyys
Ilmiöt
Ei liity ilmiöön
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Paljon palveluita tarvitsevat
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Parantaa hoidon jatkuvuutta terveysasemalla nimeämällä potilaalle omalääkäri sekä omahoitaja. Sama lääkäri ja sama hoitaja hoitaa potilaan asioita.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Kanta-Hämeen hyvinvointialue
Aihealueet
Asiakaslähtöisyys
Ensihoito
Päivystys
Itsehoito
Ilmiöt
Hyvinvointitalous
Kohderyhmä
Ikäihmiset
Koko väestö
Omaiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Hätäkeskuksen kautta tulevien kiireettömien ns. D-tehtävien puhelinarviointi sen sijaan, että ambulanssi hälytetään suoraan kohteeseen erityisesti yli 75-vuotiaiden kohderyhmä huomioiden.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
RRP
Asiakaslähtöisyys
Asiakasosallisuus
Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen
Vaikuttavuus
Ilmiöt
Kestävä kasvu
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Koko väestö
Organisaatiot
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Toimintamalli keskittyy palveluprosessien ja ohjauksen tehostamiseen siirtämällä Omaolon oirearvioinnit  digitaaliseen sote-keskukseen kunnista. 

Kokonaisuus
Lyhyt kuvaus

Tämä koulutusaineisto on tuotettu osana ”Rikostaustaiset naiset, traumakokemukset ja naiserityisten palveluiden kehittäminen” (RITA) -tutkimushanketta.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Etelä-Savon hyvinvointialue
Aihealueet
Hoidontarve
Asiakaslähtöisyys
Perustason mielenterveyspalvelut
Prosessien kehittäminen
Ilmiöt
Kestävä kasvu
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Lapset ja varhaisnuoret
Nuoret
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Toimintamallissa ajanvarauskäytäntöjä uudistetaan siten, että kun hoidon tarve on hoitoon hakeutumisen yhteydessä todettu, asiakkaalle annetaan ensikäyntiaika heti ensimmäisellä yhteydenotolla.