Asiakaslähtöisyys
Ryhmä läheisiä ja ammattilaisia auttaa tukea tarvitsevaa henkilöä viestimään toiveistaan ja ajatuksistaan omaa elämäänsä koskevissa päätöksissä.
Yhteiskehittäminen on viime vuosina lisääntynyt sote-alalla palveluiden kehittämisen tukena.
Mielenterveysasiakkaiden ohjaus keskitetysti hoidon kannalta sopivimmalle ammattilaiselle. Hoidon ohjaus on keskitetty sairaanhoitajalle, joka tarvittaessa konsultoi muita ammattilaisia, kuten lääk
Kehitetään kotihoidon asiakaskokemustiedon mittaristoa terveyden- ja hyvinvointilaitoksen (THL) kansallista kysymyspatteristoa hyödyntäen.
Pitkäaikaissairaille suunnattu sairaanhoitajan vastaanotto, sisältäen sähköisiä työkaluja. Asiakas saa vastaanotolla tilanteensa kokonaisvaltaisen kartoituksen.
Jatkokehittämisehdotus alueelle, jota kehitetty yhdessä kokemusasiantuntijoiden kanssa. Kuvattu kokemusasiantuntijuuden hyödyntäminen erityisesti lapsen sijoittamisen yhteydessä.
Toimintamalliin on kuvattu säännöllisen kotihoidon yöhoidon käynnistäminen. Toimintamalli alkaa tunnistamisesta, minkä jälkeen arvioidaan sekä tarvittaessa käynnistetään yöhoito.
Toimintamalli systeemiselle perhekeskuksen kehittämiselle, jossa yhteinen työ muodostuu perheiden tarpeen ympärille, mukaan kutsutaan tarvittavat toimijat ja työskennellään systeemisellä työotteell
Systeemisyys haltuun! -koulutuskokonaisuuden työpajatyöskentelyn tuotoksena syntyi ammattilaisen huoneentaulu. Siinä kuvataan systeemisen työotteen hyötyjä monialaisessa yhteistyössä.
Monialaisen yhteistyön kehittäminen alueella.