Asiakaslähtöisyys
Parantaa hoidon jatkuvuutta terveysasemalla nimeämällä potilaalle omalääkäri sekä omahoitaja. Sama lääkäri ja sama hoitaja hoitaa potilaan asioita.
Hätäkeskuksen kautta tulevien kiireettömien ns. D-tehtävien puhelinarviointi sen sijaan, että ambulanssi hälytetään suoraan kohteeseen erityisesti yli 75-vuotiaiden kohderyhmä huomioiden.
Toimintamalli keskittyy palveluprosessien ja ohjauksen tehostamiseen siirtämällä Omaolon oirearvioinnit digitaaliseen sote-keskukseen kunnista.
Tämä koulutusaineisto on tuotettu osana ”Rikostaustaiset naiset, traumakokemukset ja naiserityisten palveluiden kehittäminen” (RITA) -tutkimushanketta.
Toimintamallissa ajanvarauskäytäntöjä uudistetaan siten, että kun hoidon tarve on hoitoon hakeutumisen yhteydessä todettu, asiakkaalle annetaan ensikäyntiaika heti ensimmäisellä yhteydenotolla.
Toimintamallin tavoitteena oli useissa sosiaali- ja terveyspalveluissa asioivan asiakkaan tilanteen joustava hoitaminen ammattilaisten välistä tiedonkulkua helpottamalla ja edistämällä moniammatill
Omatiimit suun terveydenhuollossa.
Toimintamalli kokoaa tyypin 2 diabetesta sairastavan tarvitsemat palvelut hoito- ja palveluketjuun. Hoito- ja palveluketju kuvataan asiakaslähtöisesti hyvinvointialueen verkkosivuille.
Toimintamalli kokoaa sepelvaltimotautipotilaan tarvitsemat palvelut hoito- ja palveluketjuun. Hoito- ja palveluketju kuvataan asiakaslähtöisesti hyvinvointialueen verkkosivuille.
Opas käsittelee sosiaali- ja terveyspalveluissa tehtävää työtä rikostaustaisten naisten parissa. Opas pohjautuu traumatietoiseen ja naiserityiseen lähestymistapaan.