Asiakastyö
Ihmisellä on tarve tulla nähdyksi. Kun ihminen kokee tulevansa kuulluksi, hän tuntee itsensä hyväksytyksi ja ymmärretyksi, joka edistää hyvinvointia ja syventää ihmissuhteita.
Kompassin Työmyyrät -toimintamalli kehitettiin osaksi työtoiminnan arkea tukemaan asiakkaiden mahdollisuuksia tehdä tavoitteidensa, toimintakykynsä ja motivaationsa mukaisia työtehtäviä, ryhmässä t
Tarve on syntynyt siitä, että Perhetiimiin tulee uusia asiakkuuksia, eikä asiakasmäärillä ole rajoja.
Tavoitteena on parantaa ja tehostaa hoidon tarpeen arviointia perusterveydenhuollon avopalveluissa, jotta potilas ohjautuisi jo ensikontaktissa oikealle asiantuntijalle.
Jo vuonna 2022 tehdyn kartoituksen pohjalta kiireisen päivystyksen työnjakoa ja tehtäviä tulee kehittää.
”Kohtaamisia sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa – mielenterveys ja päihteet puheeksi” -opas on tarkoitettu sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden työntekijöille puheeksiottamisen
Valmennuksessa osallistujat pääsevät kehittämään keskusteluälykkyyttä ja tutustumaan vaativien tilanteiden asiantuntijoiden keinoihin työnohjauksellisessa ympäristössä.
Tavoitteena sujuvoittaa kuntoutukseen ohjautumista ja kuntoutuksen oikea-aikaista aloitusta lapsilla, joilla todettu lääkinnällisen kuntoutuksen tarve.
Terveydenhuollon ja sosiaalihuollon hankesalkkujen yhteistyönä on laadittu Pirkanmaan hyvinvointialueelle yhteisen suostumusten hallinnan tiekartta.
Tavoitteena oli löytää tehokas ja joustava jononhallinta ja hoitopaikkatietojärjestelmä.