Villasukista salarakkaisiin - Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlista julki

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu shortlistalle valitut työt ovat selvillä. Kuntamarkkinoinnin helmiä etsittiin tänä vuonna 17. kerran. Osallistuneita kilpailutöitä oli 40, joista shortlistalle valittiin 10 kilpailutyötä. Shortlistalle pääsi mukaan eri kokoisia kuntia ympäri Suomen. Listalta löytyy pääkaupunkiseudun kupeesta Tuusula sekä pohjoisimpana Salla. Myös itä-länsi vaihtelu on listalla näkyvissä, kun lännestä löytyy Pori sekä idästä Rautavaara.

Kuva
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2022

 

Kuntamarkkinoinnin SM-kunniaa ovat tavoittelemassa seuraavat kunnat

Luonnostaan luontomatkailun helmeksi, Rautavaaran kunta
Maailman onnellisin ihminen, Vaasan kaupunki ja Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK
Murtaudu kehän ulkopuolelle, Janakkalan kunta
Orivesi - Suomen Villasukkapääkaupunki, Oriveden kaupunki
Paluumuuttajabongarit Jyväskylän kaupungin ja yritysten osaajarekrytointikampanja, Jyväskylän kaupunki
Pohjolan rengastie, Oulun matkailu
Rakkauden taidetta – tunteen kautta Tuusula tunnetuksi, Tuusulan kunta
Salaa rakas Yyteri, Porin kaupunki
Save Salla / Salla 2032, Sallan kunta & House of Lapland
Viinikanniemi - Asumisen järvihelmi Nokialla, Nokian kaupunki

Voittajat palkitaan ja shortlistalle valitut esitellään 14.9. Kuntamarkkinat – tapahtumassa klo 14 alkavassa seminaarissa.

Kilpailun tavoitteena on korostaa markkinoinnin merkitystä alueen elinvoiman ja kehityksen tukena sekä tarjota innovatiivisia ja hyödyllisiä ideoita ja malleja hyödynnettäväksi koko kuntakentälle.

Tutustu kilpailuun osallistuneisiin töihin tarkemmin täältä

Shortlistalle valitut kilpailutyöt
Kaikki osallistuneet kilpailutyöt

Kilpailun Järjestäjinä toimivat Suomen Kuntaliitto ry, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry ja Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kilpailun yhteistyöyritykset Sanoma ja Miltton mahdollistavat kampanjapalkinnot. 

Tarkempaa lisätietoa kilpailusta ja aiempien vuosien finalisteista kerrotaan Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun verkkosivulla