Vastaanotto
Etelä-Savossa yhtenäistetään eri toimipisteiden fysioterapeutin suoravastaanoton käytännöt. Lisäksi otetaan käyttöön etävastaanotto ja chat-palvelu.
Pitkäaikaissairaille suunnattu sairaanhoitajan vastaanotto, sisältäen sähköisiä työkaluja. Asiakas saa vastaanotolla tilanteensa kokonaisvaltaisen kartoituksen.
Etelä-Pohjanmaalla on kehitetty perusterveydenhuollon vastaanottopalveluiden toimintamalli yhteisasiakkuuksille.
Etelä-Karjalan avoterveydenhuollon pitkäaikaissairaan hoitopolku on kehitetty yhtenäiseksi toimintamalliksi tukemaan hoidon jatkuvuutta sekä laadukkuutta.
Sosiaali- ja terveyskeskuksissa kehitetään palveluiden saatavuutta alueellisesti monialaisena ja monitoimijaisena yhteistyönä.
Asiakaslähtöinen ja saavutettava toimintatapa yhden yhteydenoton -periaatteella hyödyntäen sähköisiä asiointikanavia ja asiakaskoordinaattoritoimintaa.
Toteutetaan laadukkaita, nykyaikaisia ja asiakkaiden tarpeisiin perustuvia palveluita. Strategisena painopisteenä on varmistaa palvelutoiminnan asiakaslähtöinen kehittyminen.
Asiakkaan terveysasematasoinen kiireellinen hoito järjestyy etävastaanotolla tai sote-keskuksessa kiireellisen hoidon tiimin toimesta. Asiakas saa tarvitsemansa avun yhdellä käynnillä ammattilaiste
Suoritekäsikirjan tarkoituksena on määritellä toiminnassa käytettäviä käsitteitä, yhtenäistää suoritteiden kirjaamista ja tilastointia sekä tukea ammattilaisen toiminnan tilastointia käytännön lähe
Toimintamallin tavoitteena on tuoda kliinisen farmasian palvelut pysyväksi osaksi perusterveydenhuollon vastaanottotoimintaa.