Terveyskeskus vastaanottotoiminnan juurruttaminen, Keski-Pohjanmaan HVA (RRP, P4,I1)

Sote-keskus hankkeen aikana luodun monialaisen tiimimallin juurruttaminen sekä hoitotakuun toteutumisen edistäminen. Edistetään hoidon saatavuutta, jatkuvuutta, sekä heikossa ja haavoittuvassa asemassa olevien asiakas- ja potilasryhmien hyvinvointia.

 

icon/chevron-down Created with Sketch. Perustiedot

Toimintamallin nimi
Terveyskeskus vastaanottotoiminnan juurruttaminen, Keski-Pohjanmaan HVA (RRP, P4,I1)
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Sote-keskus hankkeen aikana luodun monialaisen tiimimallin juurruttaminen sekä hoitotakuun toteutumisen edistäminen. Edistetään hoidon saatavuutta, jatkuvuutta, sekä heikossa ja haavoittuvassa asemassa olevien asiakas- ja potilasryhmien hyvinvointia.

 

Toteutuspaikka
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite. Terveyskeskuksen vastaanottopalvelut
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Liitteet ja linkit
Kuva
Moniammatillinen tiimi
Kuvateksti
Yhdessä olemme enemmän. Asiakkaan asiat hoidetaan moniammatillisesti yhdessä

Luotu

22.01.2024

Viimeksi muokattu

24.06.2024

icon/chevron-down Created with Sketch. Toimintamallin kuvaus

Toimintaympäristö **

Terveyskeskuksen vastaanottouudistus on ollut osa tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskushankkeen uudistusta. Ohjelman alla kehitettiin perustason terveyspalveluja sekä integroitiin monialaisia palveluita asiakkaan tarpeita vastaavaksi, joiden avulla pystyimme parantamaan palveluiden saatavuutta ja jatkuvuutta. 

Kestävän kasvun hankekokonaisuuden tavoitteena vastaanottopalveluissa on kehitettyjen toimintamallien juurruttaminen käytäntöön sekä saatavuuden ja jatkuvuuden parantaminen. Samalla palvelujen monialainen yhteistyö ja asiakaskeskeinen toimintatapa kehittyvät.

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys **

Perusterveydenhuollon asiakaskunta on kaikkein monipuolisin terveydenhuollon sektorien joukossa. Se käsittää erittäin terveitä, monisairaita, nuoria, iäkkäitä, toimintakykyisiä ja toimintakyvyltään rajoittuneita potilaita. Tämän tiedostaminen korostaa tarvetta palvelujärjestelmälle, joka mukautuu asiakkaiden erilaisiin tilanteisiin ja tuottaa silti tasalaatuista terveyshyötyä. Asiakaspalautteen ja hyvinvointialueen asiakasraadin avulla kehitetään palveluita. Vastaanottopalveluiden henkilökunta työskentelee asiakkaan parhaaksi.

Kansikuva
Yhdessä tekemisen meininki

Kehittämisen vaihe

icon/bulb Created with Sketch. Kehitteillä

Ilmiöt