Terveyskeskus vastaanottotoiminnan juurruttaminen, Keski-Pohjanmaan HVA (RRP, P4,I1)
Sote-keskus hankkeen aikana luodun monialaisen tiimimallin juurruttaminen sekä hoitotakuun toteutumisen edistäminen. Edistetään hoidon saatavuutta, jatkuvuutta, sekä heikossa ja haavoittuvassa asemassa olevien asiakas- ja potilasryhmien hyvinvointia.
Perustiedot
Toimintamallin nimi
Sote-keskus hankkeen aikana luodun monialaisen tiimimallin juurruttaminen sekä hoitotakuun toteutumisen edistäminen. Edistetään hoidon saatavuutta, jatkuvuutta, sekä heikossa ja haavoittuvassa asemassa olevien asiakas- ja potilasryhmien hyvinvointia.
Toimintamallin kuvaus
Terveyskeskuksen vastaanottouudistus on ollut osa tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskushankkeen uudistusta. Ohjelman alla kehitettiin perustason terveyspalveluja sekä integroitiin monialaisia palveluita asiakkaan tarpeita vastaavaksi, joiden avulla pystyimme parantamaan palveluiden saatavuutta ja jatkuvuutta.
Kestävän kasvun hankekokonaisuuden tavoitteena vastaanottopalveluissa on kehitettyjen toimintamallien juurruttaminen käytäntöön sekä saatavuuden ja jatkuvuuden parantaminen. Samalla palvelujen monialainen yhteistyö ja asiakaskeskeinen toimintatapa kehittyvät.
Perusterveydenhuollon asiakaskunta on kaikkein monipuolisin terveydenhuollon sektorien joukossa. Se käsittää erittäin terveitä, monisairaita, nuoria, iäkkäitä, toimintakykyisiä ja toimintakyvyltään rajoittuneita potilaita. Tämän tiedostaminen korostaa tarvetta palvelujärjestelmälle, joka mukautuu asiakkaiden erilaisiin tilanteisiin ja tuottaa silti tasalaatuista terveyshyötyä. Asiakaspalautteen ja hyvinvointialueen asiakasraadin avulla kehitetään palveluita. Vastaanottopalveluiden henkilökunta työskentelee asiakkaan parhaaksi.