Kouluterveydenhuolto
Omaolossa oleva 5.luokkalaisen vanhemmille suunnattu THL:n laatima esitietolomake, joka täytetään ennen koululääkärin vastaanotolle tuloa.
Walk-in toimintamallissa kehitetään nuorten (9lk) mielenhyvinvointi terveystarkastuksia ja nuorille suunnattua ryhmätoimintaa koulussa.
Tavoitteena lisätä neuvolan asiakkaiden ja koululaisten suun terveyden lukutaitoa ja tietoa hyvän suun terveyden ylläpitämisestä tuotetun kirjallisen- ja videomateriaalin avulla
Peruskoulun aloittaneiden alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten ADHD-diagnostiikan rakenne, jota on mahdollisuus hyödyntää koko hyvinvointialueella paikalliset erityispiirteet huomioiden.
Ekaluokkalaisten terveystarkastuksiin on käytössä digitaalinen ajanvaraus Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen kouluterveydenhuollossa.
Näky-pilotissa selvitetään, voidaanko digitaalisella pelillä sujuvoittaa 8-12-vuotiaiden koululaisten tarkkaavuuden ja toiminnanohjaustaitojen arviointiprosessia sekä vahvistaa koululaisten yksilöl
Hoito- ja palveluketjussa selkiytetään ja yhdenmukaistetaan pirstaleista palvelujärjestelmää, määritetään toimijoiden työnjakoa ja yhteistyötä, sekä avataan asiakkaille hoito- ja palveluprosessien