Palvelumuotoilu
Seksitautien palvelupolun muodostaminen ja kehittäminen asiakkaan oikean palvelun löytämisen helpottamiseksi sekä palvelun sujuvoittamiseksi Turussa.
Turva-auttaja mallin kehittäminen liittyy osana Sote-tiken kehittämistä alueella. Tavoitteena on vastata keskitetysti ennakoimattomin tilanteisiin kotihoidossa. Mallia pilotoidaan.
Avataan suoraan kotihoitoon kotiutuvien asiakkaiden kotiutusprosessit.
Yhteisöllisyyttä edistävät ikäystävälliset kylät -hankkeessa tuotettiin kaksi vaihtoehtoista ikäystävällisen kylän konseptia.
Organisaatiotason toimintamalli systemaattiseen asiakaspalautteiden keräämiseen ja käsittelyyn sekä palautteiden hyödyntämiseen. Malli kytkeytyy kehittämisen ja johtamisen prosesseihin.
Asiakastyön ja sen yhteiskehittämisen tueksi kehitetyt kortit ovat käytännölliset erityisesti silloin, kun toimintaa uudistetaan tai halutaan parantaa osallistujalähtöisyyttä.
Asiakasraadin tarkoituksena on varmistaa asiakkaan äänen kuuluminen palveluissa ja madaltaa kynnystä osallistua palvelujen kehittämiseen.
Prosessin avulla päihde- ja mielenterveysongelmia kohdanneet henkilöt ja heidän läheiset sekä SOTE-ammattilaiset kehittävät yhdessä mielen hyvinvointia vahvistavia uusia palveluja, käytäntöjä ja to
Yhteiskehittämisessä erilaiset ihmiset, ryhmät ja organisaatiot tekevät työtä yhdessä luodakseen uusia ideoita tai parempia palveluita.
Asiakkaiden osallistaminen palveluiden kehittämiseen alkaa olla julkisella sektorilla arkipäivää.