Vammaispalvelut
Alle 18-vuotiaiden erityisen vaativien palvelujen ja palveluketjun jatkokehittäminen.
Palveluiden saatavuuden ja saavutettavuuden kohentuminen videovastaanottojen kautta; videovastaanottojen erityispiirteet ja prosessi yksilö- ja moniammatillisten videovastaanottojen järjestämiseksi
Yhtenäistetään entiset kuntakohtaiset palvelujonot koko alueen yhteiseen jonoon. Kirjautuneille asiakaskäyttäjille on oma jono ja kirjautuneille ammattilaiskäyttäjille omansa.
Valmennuskokonaisuuden tavoitteena on vahvistaa vammaispalveluiden ammattilaisten ja sosiaalihuollon peruspalveluiden ammattilaisten osaamista vammaispalveluiden palveluista ja palveluita määrittäv
Digitaalisen palvelutarpeen arvioinnin toimintamalli, jossa vammaispalvelujen palvelutarpeen arviointi –asiakirja täytetään sähköisesti ja asiakkaalla/puolesta-asioijalla on pääsy asiakirjaan, jota
Pilotoidun toimintamallin on tarkoitus ehkäistä raskaiden palveluiden tarvetta selkeyttämällä palveluiden välisiä yhteydenotto- ja konsultaatiokanavia, esimerkiksi rajapinta-asiakkuuksien kohdalla.
Pilotoidun toimintamallin on tarkoitus ehkäistä raskaiden palveluiden tarvetta selkeyttämällä palveluiden välisiä yhteydenotto- ja konsultaatiokanavia, esimerkiksi kuntoutussuunnitelman laadinnassa
Paljon palveluita tarvitsevien alaikäisten vammaisten henkilöiden palveluprosessin kuvaus uupuu Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelta.
Palvelutarpeen arvioinnin valmennuksen tavoitteena on vahvistaa vammaispalveluiden viranomaistyötä tekevien ammattilaisten osaamista sosiaalihuoltolain mukaisesta palvelutarpeen arvioinnin prosessi
Lyhytaikaista huolenpitoa tarvitsevien vammaisten henkilöiden palveluiden kehittäminen, tilapäishoito ja vammaisten lasten loma-ajan toiminta.