Laatikko pelkästään positiivisen palautteen antamiseen.

Positiivisen palautteen saaminen energisoi, synnyttää työn imua ja positiivisia tunteita.

Toimintamallin nimi
Positiivisen palautteen laatikko
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Laatikko pelkästään positiivisen palautteen antamiseen.

Positiivisen palautteen saaminen energisoi, synnyttää työn imua ja positiivisia tunteita.

Toteutuspaikka
Jyväskylän sairaala osasto 4
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Keski-Suomen hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)

Luotu

13.12.2024

Viimeksi muokattu

19.12.2024
Ratkaisun perusidea

Palautteen antaminen ja saaminen, yhteishengen nostaminen.

Positiivisen palautteen laatikko on tarkoitettu vain positiivisen palautteen antamiseen. Työntekijä voi antaa positiivista palautetta työyhteisölle, -työvuorolle tai yksittäiselle työntekijälle. Palautetta voi antaa myös nimettömänä, jos haluaa. 

Toimintaympäristö

Jyväskylän sairaalan osasto 4 on profiloitunut hoitamaan ortopedisiä kuntoutus- sekä haavapotilaita. Osaamista on myös infektiopotilaiden hoidosta. 

Kuntouttavalla hoitotyöllä tuemme potilaan paranemista sekä oikea-aikaista ja turvallista kotiutumista. 

Osastolla potilaiden hoitoon osallistuu moniammatillinen tiimi ja tähän kuuluu lääkäri, hoitajat, fysioterapeutit, sosiaalityöntekijät, kotiutushoitajat ja omaiset.

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

Jyväskylän sairaalan osasto 4:n hoitohenkilöstö on ollut mukana toimintamallin suunnittelussa ja käyttöönotossa.

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

Positiivisen palautteen laatikosta on keskusteltu työyhteisössä ja laatikko on sijoitettu osastolla näkyvään paikkaan kaikkien työntekijöiden saataville.

Arvioinnin tulokset tiivistettynä

Osastolla palautelaatikko on otettu hyvin vastaan ja palautetta on tullut. Palautetta on alettu antaa myös enemmän kasvokkain.

Vinkit toimintamallin soveltajille

Toimintamallin voi ottaa käyttöön missä vain toimintayksikössä.

Kehittämisen vaihe

Valmis

Aihealueet