Työhyvinvointi
Työhyvinvointitoiminnan saaminen osaksi jokapäiväistä arkea, työhyvinvoinnin lisääntyminen, työpäivän aikainen palautuminen mahdollistuu, psykologinen turvallisuus lisääntyy, ME- henki lisääntyy.
Työsuhteen alussa uudelle työntekijälle ja sijaiselle nimetään mentori, joka perehdyttää heidät osaksi työyhteisöä.
Toimintayksikössä on suuri henkilöstömäärä ja monet työntekijöistä eivät tunne toisiaan. Henkilöstö jakautuu tiimeihin.
Toimintayksiköllä ei ollut omia, toimintaa ohjaavia pelisääntöjä. Pelisääntöjen tarpeellisuutta tarkasteltiin ja ne luotiin yhdessä koko työyhteisön kesken.
Kotihoidon työyksikössä on paljon perustehtävien lisäksi tulevia vastuualueita ja tehtäviä, joita ei ollut tunnistettu ja jaettu systemaattisesti työntekijöiden kesken.
Työyhteisössä haluttiin vastuun jakautuvan tasaisemmin eri työyhteisön jäsenten kesken. Erilaisia vastuutehtäviä on paljon ja niiden sujuminen on tärkeää laadukkaan asiakastyön toteutumiselle.
Uusien työntekijöiden perehtymiseen kiinnitetty huomiota aiempaan verrattuna tietoisemmin ja pidemmän aikaa. Perehdytysprosessia on vakioitu.
Työyhteisössä päivitettiin kaikkien ammattiryhmien tehtäväkuvat ja nämä käytiin yhteisesti läpi, jotta kaikki tietäisivät mitä heiltä odotetaan. Työyhteisössä tehtiin myös yhteiset pelisäännöt.
Laajasta organisaation yhteisestä vakituisen lähihoitajan perehdytyspaketista supistettu versio, joka sopii sijaisten perehdytykseen, esimerkiksi kesäsijaisten.
Perehdytykseen nimetään jokaiselle uudelle työntekijälle mentori, joka huolehtii yhdessä uuden työntekijän kanssa, että kaikki asiat tulevat perehdytettyä.