Valvonta
Käsitteellinen malli valvonnan kohdentamiseen ja valvonnan kattavuuden tarkasteluun.
Helsingin kaupungin vammaistyön ostopalveluiden laadunvalvonnassa kehitettiin vuosien 2022–2023 aikana haastattelulomakkeet sekä -käytännöt kehitysvammaisten asumispalveluiden valvontakäynneille.
Kuukausittaiseen asiakasturvallisuuskokoukseen koostetaan tietoa henkilöstön epäkohtailmoituksista sekä asiakkaiden tekemistä muistutuksista ja kanteluista.
Osa-alueita, joita kehitettiin: Yhteistyö eri palvelujen välillä, lapsiperhepalveluiden valvonta, vertaisauditointi osana laadunvalvontaa kotipalvelussa, kirjaaminen, Apotin käyttöönoton tukeminen
Toimeksiantospimussuhteisen perhehoidon eri palvelut (perhehoito, tukiperhetoiminta, vastaanottoperhehoito) lastensuojelussa edellyttävät valvontatoiminnan mallintamista.
Kotiin annettavien palveluiden laadun varmistamiseksi kehitettävä työkalu, jolla järjestelmällisen valvonnan keinoin varmistetaan asiakkaan saaman palvelun laatu ja tuottajan säännösten noudattamin
Hyvinvointialueen omien- ja ostopalveluhoivakotien valvonnan toimintamalli. Kaikkien Länsi-Uudenmaan kuntien alueella standardisoitu valvonnan malli.
Päihdeasiamiestoiminnassa annetaan oikeudellista asiantuntija-apua ja tuetaan asiakkaiden omatoimisuutta asioidensa hoitamisessa sekä tuodaan esille asiakkaiden lakisääteiset oikeudet ja niihin lii