Etäpalvelu
Uuden alustaratkaisun käyttöönoton myötä lisätään asiakkaiden mahdollisuuksia vastaanottaa kuntoutuksen harjoiteohjelmia yhä enemmän digitaalisessa muodossa, minkä avulla edistetään asiakkaiden oma
Etäasiointien työpöytä kokoaa avoterveydenhuollon etäasiointitiedot visuaalisesti samalle näkymälle.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen asiakkaille tarjotaan etähoivaa ja etäpäivätoimintaa.
Toimintamallissa kuvataan videovälitteisen etävastaanoton käyttöönoton malli Pohjois-Savon hyvinvointialueella.
Apteekkikonsultaatiochatin tarkoituksena on sujuvoittaa apteekin ja lääkäreiden yhteistyötä.
Ruotsinkielisten etäpalveluiden keskittämisen tarkoituksena on lisätä asiakkaiden yhdenvertaisuutta siltä osin, että asiakkaat saavat tarvitsemansa etäpalvelun suomen- tai ruotsin kielellä.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen Itäisellä alueella pilotoidaan etälääkärin työskentelyä osana terveysaseman toimintaa.
Verkkoajanvarausten mahdollisuuksien laajentamisen tavoitteena on vahvistaa asiakkaiden verkkoajanvarauksen mahdollisuutta koko hyvinvointialueella sekä parantaa palvelutuotannon resurssitehokkuutt
Digitaalisen palveluprosessin ja etätapaamisten kehittämisen tuloksena ammattilaisten ja asiakkaiden välillä on helppokäyttöiset ja tietoturvalliset etäyhteydet, joiden avulla palveluiden saatavuus
Hybridimallinen kotikuntoutus yhdistää etä- ja lähikäynnit asiakkaan kotiin.